آفتاب

20 هزار دانش آموز دوره کمک های اولیه و امدادی را آموزش می بینند

20 هزار دانش آموز دوره کمک های اولیه و امدادی را آموزش می بینند

تهران - ایرنا - قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در امور مجلس و مشارکت‌ها، از انعقاد تفاهمنامه با سازمان جوانان هلال احمر برای آموزش کمک ها اولیه و امدادی به 20 هزار دانش آموز عضو فعال این اتحادیه خبر داد.

سیدحسن سیدابراهیم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به ضرورت همکاری بیشتر بین دستگاه های فرهنگی و تربیتی، اتحادیه ارتباطات خوبی در سال جاری با دستگاه های همسو برقرار کرده که منجر به انعقاد تفاهمنامه مشترک از جمله با سازمان جوانان هلال احمر شده است.
وی همچنین گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچنین تفاهمنامه ای با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین نسل نوجوان و جوان و نیز تفاهمنامه با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان با بقاع متبرکه و بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی و مسابقات قرآنی سازمان اوقاف منعقد کرده است.
سیدابراهیم ادامه داد: در تفاهمنامه با سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شد از اعضای اتحادیه به عنوان خادمین افتخاری در بقاع متبرکه استفاده شود و در مقابل اتحادیه هم در ترویج فرهنگ وقف نقش آفرینی کند.
وی افزود: تفاهمنامه ای نیز با سازمان بسیج دانش آموزی منعقد شد که با توجه به اینکه این سازمان یک سازمان دانش آموزی است، در فعالیت های فرهنگی و هنری، فضای مجازی و بهره برداری از فضای اردوگاه های بسیج و شرکت در راهیان نور با بسیج دانش آموزی همکاری بیشتری صورت گیرد.
قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در امور مجلس و مشارکت‌ها ادامه داد: فردا(سه شبه) نیز تفاهمنامه ای با بنیاد ملی بازی های یارانه ای منعقد خواهد شد و با توجه به اینکه سرگرمی های مهم قشر جوان، حوزه مجازی و بازی های یارانه ای است، در این زمینه با هدف استفاده محتوای از بازی های رایانه ای و همچنین ارتقاء سطح این بازی و سرگرمی ها در جهت مبانی ملی و دینی همکاری های بیشتر صورت گیرد.
وی هدف کلی از این همکاری ها را استفاده از ظرفیت های بسیار خوب و همچنین شناسایی دستگاه و سازمانها برای شکوفای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد و افزود: این تفاهمنامه ها در یک بازه زمانی دو تا پنج سال به نتایج خوبی می انجامد و از ابتدای امسال برخی از این تفاهمنامه ها نهایی و یا پیش نویس اولیه آنان تکمیل شده و در حال مراحل کارشناسی امضای نهایی است.
قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در امور مجلس و مشارکت‌ها گفت: ارتباط با نمایندگان بعد از انتخابات مجلس دهم بیشتر خواهد شد و از این رو دفاتر اتحادیه در استانها موظف شدند، مطالبات دانش آموزی را نمایندگان پیگیری کنند.
سیدابراهیم افزود: حرکت و برنامه ریزی برای خودکفایی مالی اتحادیه از دیگر فعالیت های این حوزه است و با توجه به اینکه حمایت های مالی از سوی دولت شامل حال اتحادیه شده، اما خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، موظف کردیم با بستر سازی به سمتی حرکت کنیم که اتحادیه بطور مستقل اهداف خود را دنبال کند.
فراهنگ ** 1417 ** 1071
کد N1296137

وبگردی