آفتاب

باند بزرگ شکار غیر مجاز کبک وحشی در دماوند منهدم شد

باند بزرگ شکار غیر مجاز کبک وحشی در دماوند منهدم شد

تهران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از انهدام باند بزرگ شکار غیر مجاز که اقدام به زنده گیری کبک وحشی در مناطق مورد حفافظت محیط زیست می کرد خبر داد.

عباس میرزاکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش دریافتی از تعدادی دوستداران محیط زیست مبنی بر دام گذاری و زنده گیری کبک درنقاطی از مناطق این شهرستان، مراتب در دستور کار یگان حفاظت این اداره قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت نقاط گزارش شده را به صورت محسوس و غیر محسوس زیر نظر قرار گرفتند گفت: متخلفان هنگام کمین کردن برای شکار کبک، ضمن درگیری با مأمورین حفاظت محیط زیست قصد فرار از منطقه را داشتند که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه باند متخلف پنج نفر بودند افزود: این گروه، یکی از بزرگترین باندهای زنده گیری و فروش کبک وحشی در منطقه بودند که بعد از دستگیری آنان،11 عدد دام، دو عدد بلندگو و دستگاه ضبط، چهار قطعه کبک وحشی و سایر ادوات صید کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: متخلفان برابر ماده 10 قانون شکار و صید پس از واریز مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
میرزاکریمی همچنین از دستگیری متخلف غیرمجاز در حین شکاربا یک قبضه سلاح قاچاق شکاری در منطقه دریاچه تار خبر داد و گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حین گشت و کنترل در منطقه دریاچه تار متوجه یک نفر شکارچی شدند.
وی افزود: این متخلف قبل از اقدام به شکار با یک قبضه سلاح کمرشکن کالیبر 12 شکاری قاچاق و سایر ادوات شکار توسط محیط بانان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.
تهرام/7246/1831
کد N1294717

وبگردی