آفتاب
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد :

اجرای سومین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق

اجرای سومین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق

ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا از اجرای سومین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق با اولویت‌بندی خبر داد و گفت: بالا بردن هزینه های جرم با اجرای طرح‌های فوق از راهبردهای عملیاتی پلیس آگاهی است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه مهدی قدمی، از اجرای سومین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت برخورد با قاچاق فرآورده های نفتی و توزیع خارج از شبکه سوخت خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شده است ، افزود : تشدید مبارزه با قاچاق، عرضه خارج از شبکه سوخت و برخورد با افراد فرصت طلب که با استفاده از خلاء های نظارتی اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی می کنند ، از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد : کنترل و نظارت بر مصرف کنندگان عمده سوخت(شرکت های تولیدی، صنعتی،کشاورزی ،نیروگاه ها ،جایگاه های عرضه سوخت و تانکرهای سوخت رسان... ) نیز بخشی از روند اجرای این طرح است .

سرهنگ قدمی ادامه داد : همزمان با اجرای این طرح مجموعاً تعداد 176دستگاه خودرو متخلف شناسایی و بیش از یک میلیون و 692 لیتر فرآورده های نفتی و تعداد 31 عدد باک غیرمجاز کشف شد.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون 239 متخلف دستگیر شده اند ، گفت : همزمان با اجرای این طرح، 50 مورد تخلف شرکت های تولیدی صنعتی و کشاورزی از طریق مراجع ذی صلاح تحت رسیدگی قرار گرفت. 

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه به برخی از شیوه های تخلف شامل ؛ عرضه خارج از شبکه مواد سوختی ،انحراف از مسیر، حمل سوخت در باک اضافی، فروش غیر قانونی سوخت سهمیه ای به افراد سودجو، حمل بدون اسناد و مدارک قانونی تحت پوشش صادرات و چندگانگی در اعطای مجوز حمل که منجر به عدم شناسایی محموله های واقعی می شود نیز اشاره کرد .

 وی گفت: برخورد با قاچاقچیان و سودجویان مواد سوختی به منظور بالا بردن هزینه های جرم با اجرای طرح های فوق از راهبردهای عملیاتی پلیس آگاهی بوده و تداوم آن در دستور کار قرار دارد.

 

کد N1294391

وبگردی