آفتاب

پل‌های شناور که یک شهر را به دو جزیره وصل می‌کند/تلفیق دانش معماری و هنر

پل‌های شناور که یک شهر را به دو جزیره وصل می‌کند/تلفیق دانش معماری و هنر

پرس‌تی‌وی نوشت: یک هنرمند بلغارستانی به عنوان بخشی از یک پروژۀ هنری، اقدام به ساخت پل‌های شناور به طول 3 کیلومتر روی دریاچه ایسو در ایتالیا کرده است.

این هنرمند 80 ساله می‌گوید افراد می‌توانند از پل‌های شناور روی دریاچه عبور کرده و به دو جزیرۀ دورافتاده دسترسی پیدا کنند.

او تاریخ افتتاح این پل‌ها را 18 ژوئن (29 خرداد) اعلام کرده است.

کریستو و گروه همراهش، حدود 220 هزار مکعب شناور از جنس پلی اتیلن را کنار هم قرار داده تا پیاده‌رویی به طول 3 کیلومتر روی دریاچه بسازند. این پیاده‌رو که «پل‌های شناور» نامیده شده، دو جزیره را به روستای سولزانو در خاک ایتالیا متصل می‌کند. یکی از این جزایر به نام مونته ایسولو، 2 هزار نفر جمعیت دارد و برای دسترسی به آن باید از قایق استفاده کرد.


پل‌های شناور بیش از آنکه یک اثر هنری باشند، یک سازۀ مهندسی جالب توجه هستند.

انتظار می‌رود حدود نیم میلیون نفر از این اثر بازدید کنند. گام نهایی برای افتتاح این پل شناور، پارچۀ زردی است که روی مکعب‌ها کشیده می‌شود و رنگ آن با توجه به نور و درجه رطوبت هوا، از قرمز به طلایی تغییر می‌کند.

با وجود اینکه کریستو شخصاً 15 میلیون یورو برای ساخت این پل‌ها هزینه کرده، اما برای راه رفتن روی آنها پولی از افراد گرفته نخواهد شد.

در حال حاضر حدود 150 نیروی داوطلب برای اطمینان از امنیت این سازه، در این مکان حضور دارند.

اثر «پل‌های شناور» بیست و سومین چیدمان هنری کریستو است. وی پیش از این در نیویورک و برلین نیز آثاری تلفیقی از هنر و معماری را به نمایش گذاشته بود.

بسیاری بر این باورند دریاچۀ ایسو الهام بخش لئوناردو داوینچی، نقاش معروف ایتالیایی برای خلق تصویر پس زمینۀ شاهکار «مونالیزا» بوده است.

5454

کد N1293757

وبگردی