آفتاب
یک نماینده مجلس:

احیا و توسعه صنایع اولویت مهم دولت و مجلس است

احیا و توسعه صنایع اولویت مهم دولت و مجلس است

سبزوار - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: احیا و توسعه صنایع از اولویت های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حسین مقصودی جمعه شب در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی سبزوار افزود: برخی سیاست های غلط گذشته سبب شد بسیاری از کارخانه ها و صنایع کشور در مرز ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه مهمترین اولویت مجلس دهم و دولت یازدهم احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور است، اظهار کرد: با پیگیری و هماهنگی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه هایی در استان ها تشکیل شده که هدف آنها شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و برنامه ریزی برای احیای آنها است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه یاد شده در استان خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست مشکلات صنایعی که دارای اولویت بیشتری هستند در این کارگروه مورد بررسی قرار می گیرد.
مقصودی افزود: تعدادی از این صنایع در دوران سخت تحریم تسهیلات ارزی دریافت کرده اند که با توجه به افزایش قیمت ارز صاحبان این صنایع نتوانستند مبلغ تسهیلات خود را بازپرداخت کنند و کارخانه های آنها تعطیل شده است.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی اظهار کرد: مجلس و دولت همدل هستند تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب مشکلات نقدینگی و توسعه صادرات کالاهای ایرانی را حل کنند.
وی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: برخی مسئولان این موضوع را جدی نگرفته اند و به جای توجه به تولیدات داخلی، تولیدات خارجی را مورد توجه قرار داده اند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از تولید و توان داخلی است.
حدود 240 کارخانه متوسط و بزرگ در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که زمینه اشتغال 6 هزار نفر را فراهم کرده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
2077/8144/7499/6053
کد N1292729

وبگردی