آفتاب

فدراسیون ایران در تازه ترین رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارم شد

فدراسیون ایران در تازه ترین رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارم شد

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا، با کسب 84.108 امتیاز در جایگاه چهارم قاره کهن ایستاد.

به گزارش ایرنا از تارنمای رسمی ای اف سی، در آخرین رده بندی کنفدراسیون آسیا از فدراسیون های عضو که روز جمعه منتشر شد،‌ کره جنوبی همچنان صدرنشین جدول است.
در این رده بندی عربستان سعودی در مکان دوم و امارات متحده عربی با پیشی گرفتن از ایران در مکان سوم قرار گرفتند.
ادامه نمایش قدرتمند تیم های باشگاهی کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا عامل مهمی در صدرنشینی این فدراسیون بوده است.
در فصل جاری، اف سی سئول و جئونبوک هیوندای موتورز به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.
نتایجی که باشگاه ها در چهار سال اخیر در لیگ قهرمانان آسیا به دست آوردند و جایگاه تیم های ملی در رده بندی فیفا در این رده بندی تعیین کننده بوده است. کره جنوبی با 96.294 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. عربستان سعودی نیز با 92.938 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت.
امارات متحده عربی با 91.533 امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد و ایران که تیم ملی این کشور هم اکنون در رده بندی فیفا در صدر تیم های آسیایی قرار دارد، در رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا مکان چهارم را از آن خود کرد.
ایران با مجموع 84.108 امتیاز که شامل 30 امتیاز تیم ملی است، در مکان چهارم قرار دارد. این فدراسیون از 70 امتیاز تیم های باشگاهی فقط 54.108 گرفته است. تیم های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در چهار سال گذشته در مقایسه با کره جنوبی، عربستان سعودی و امارات عملکرد ضعیف تری داشته اند.
رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک ابتکار جدید است که به منظور ارائه یک شاخص در مورد نحوه عملکرد تیم های برتر آسیا در عرصه قاره ای و همچنین به منظور افزایش علاقه به رقابت های باشگاهی این کنفدراسیون انجام می شود.
در این رده بندی، ژاپن، قطر، چین، استرالیا، ازبکستان و کویت به ترتیب پنجم تا دهم شدند.
ورزشی**1210**1584
کد N1292681

وبگردی