آفتاب

خشونت های ناشی از مصرف مشروبات الکلی، استرالیا را به فکر چاره واداشت

خشونت های ناشی از مصرف مشروبات الکلی، استرالیا را به فکر چاره واداشت

کوالالامپور - ایرنا – رهبران سیاسی استرالیا خواستار اتخاذ یک سری اصلاحات برای مبارزه با پیامدهای مصرف الکل در جامعه این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، مرکز بهداشت 'سنت وینسنت' استرالیا خواستار وضع مالیات بالا بر الکل، قوانین تحریم کننده در سراسر این کشور و ممنوعیت کامل فعالیت حامیان نوشیدنی های الکلی در ورزش شده است.
تارنمای 'اس.بی.اس' استرالیا روز پنجشنبه با توجه به پیامدهای مصرف الکل در این کشور به این موضوع پداخت و نوشت: نمی توان منکر هزینه های ناشی از مصرف الکل در جامعه شد. در آستانه برگزاری انتخابات فدرال استرالیا، مرکز بهداشت 'سنت وینسنت' اعلام کرد اکنون زمان اتخاذ استراتژی ملی درباره الکل است.
انتخابات فدرال استرالیا قرار است نیمه نخست تیر ماه امسال برگزار شود.
دکتر 'ویکتوریا آتکینسون' افسر ارشد پزشکی استرالیا در مورد پیامدهای منفی مصرف مشروبات الکلی، گفت: از هر 10 تا 12 پذیرشی که در بخش اورژانس صورت می گیرد، یکی مربوط به بیماری ها یا صدمات ناشی از مصرف الکل است.
وی گفت: آسیب جدی که ما در حال حاضر از مصرف الکل متحمل می شویم روبه افزایش است.
ارائه دهندگان خدمات بهداشتی استرالیا بسیار علاقمندند در لیست های انتخاباتی فدرال، ارزیابی های بسیاری برای کاهش 20 درصدی صدمات مربوط به مصرف الکل در طول 10 سال آینده صورت پذیرد.
آنها خواستار این هستند که دولت آینده استرالیا، از طریق اضافه کردن الگوها و هشدارهای سلامت در باره مصرف الکل، محدود کردن ساعات خرید مشروبات الکلی و پایان بخشیدن به تبلیغ این نوشیدنی ها در تلویزیون های رایگان، به مقابله با صدمات آن بپردازد.
دکتر آتکینسون گفت: سه چهارم مشروبات الکلی توسط چهار میلیون استرالیایی مصرف می شود. این یک بازار هدف فشرده، متشکل از مردمی است که صدمات زیادی را به جامعه و خودشان وارد می کنند. صدماتی که ما با دانستن خطرات بسیار بالای آن، توان کنترل و اداره آنها را داریم.
مرکز بهداشت 'سنت وینسنت' اعلام کرد با اقدامات لازم در این زمینه، جلوی 30 هزار پذیرش بیمارستانی در هر سال و سه مرگ در هر روز گرفته خواهد شد.
آنها همچنین امیدوار به معرفی و اعلام حداقل قیمت برای الکل و مالیات ها برمبنای حجم استفاده از الکل هستند. پول های کسب شده ازاین طریق می تواند به پشتیبانی حامیان مشروبات الکلی از تیم های ورزشی پایان دهد.
دکتر آتکینسون گفت: حمایت یک فرد 10 ساله از تیم ورزشی اش، در حالی که بر سینه اش تبلیغ مربوط الکل است کاملا غلط و نامناسب است. کنار هم قرار گرفتن نوشیدنی الکلی با یک تیم ورزشی، باعث دلپذیرتر و خوش طعم تر شدن آن نمی شود.
این گزارش همچنین به معرفی قانونی تحت عنوان مدل سیدنی برای سراسر استرالیا می پردازد. قانونی که براساس آن مغازه های فروش مشروبات الکلی ساعت 10 شب بسته می شود.
انجمن پزشکی استرالیا با حمایت از این تغییر اعلام کرد نشانه های بسیاری از وجود ارتباط میان دسترسی یک جامعه به الکل و میزان خشونت در درون همان جامعه وجود دارد. وضع این قانون در سیدنی، منجر به کاهش خشونت های ناشی از مصرف الکل شد.
آساق**1611
کد N1290684

وبگردی