آفتاب

نجفی: آژانس پیش از پیش در حفظ اطلاعات محرمانه ایران بکوشد

نجفی: آژانس پیش از پیش در حفظ اطلاعات محرمانه ایران بکوشد

رضا نجفی نماینده و سفیر ایران در پایان جلسه بررسی موضوع ایران در نشست روز چهارشنبه شورای حکم گفت: ما در تذکری به آژانس خواستار تلاش پیش از پیش حفظ اطلاعات محرمانه ایران شدیم.

نشست امروز به تایید برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را برپایه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اختصاص داشت.
به گزارش ایرنا، نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به زمان اجرای قسمت مهمی از پروتکل الحاقی که طبق آن بعد از ۶ ماه باید اعلامیه اولیه توسط ایران ارائه شود به آژانس تذکر دادیم که پیش از پیش در حفظ اطلاعات محرمانه ایران تلاش کند.
وی درباره جلسه امروز شورای حکام گفت : بحث ایران در جلسه امروز شورای حکام که مطرح شد بسیار کوتاه بود و شاید کوتاهترین بحثی بود که در چند سال اخیر در شورای حکام برگزار شد. کمتر از ۱ ساعت به طول انجامید .
نجفی ادامه داد: تعدادی از هیات ها در صحبت های خود از روند اجرای برجام حمایت و تاکید کردند بر اینکه باید همه کشورهایی که طرف برجام هستند به تعهدات خود عمل کنند. همچنین آنها خواستار این شدند که آژانس به روند خود ادامه دهد.
نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس افزود : ما نیز در بیانه ملی خود علاوه بر ذکر این مورد تاکید کردیم که کاملا در برجام تعهدات هر دو طرف پیش بینی شده است. طرف مقابل می بایست تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند و از هر اقدامی که مانع اجرای موفقیت آمیز برجام می شود ، جلوگیری کند.
رضا نجفی گفت :در این جلسه رژیم صهیونیستی نیز ادعاهایی را نیز مطرح کرد که جواب ان را دادیم و اعلام کردیم رژیمی که به هیچ معاهده بین المللی در باره منع تسلیحات کشتار جمعی نپیوسته در موقیعتی نیست که بخواهد اظهار نظری درباره برنامه های هسته ای کشورهای دیگر بکند.
کد N1290013

وبگردی