آفتاب

جشنواره«کودک و شاهنامه» با محوریت خانواده برگزار می‌شود

جشنواره«کودک و شاهنامه» با محوریت خانواده برگزار می‌شود

جشنواره «کودک و شاهنامه» با تلاش جمعی از نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان و حمایت سازمان میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برپا می‌شود.

سیدعلی کاشفی خوانساری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: در این جشنواره برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با تکیه بر موضوع خانواده در شاهنامه فردوسی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

گردآورنده مجموعه مقالات «کودکان و شاهنامه» به ضرورت بازنویسی و بازآفرینی اثر ماندگار فردوسی برای بچه‌ها اشاره و بیان کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به ادبیات و فرهنگ و پیشینه تاریخی خود بی تفاوت باشیم. از سوی دیگر لازم است ادبیات کهن خود را به زبان امروز درآوریم و از قالب‌های نوین برای انتقال آن به کودکان و نوجوانان بهره ببریم.

به گفته کاشفی خوانساری، جشنواره «کودک و شاهنامه»، بهانه و فرصتی است تا بچه‌ها را در قالب برگزاری کارگاه‌هایی چون قصه‌گویی، گرافیک، نقاشی، بازی، عروسک‌سازی، کاردستی و نقالی با شاهنامه آشنا کند.

جشنواره «کودک و شاهنامه» با تلاش جمعی از نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان و حمایت سازمان میراث فرهنگی پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در مجموعه نیاوران برپا می‌شود.

کد N1289517

وبگردی