آفتاب
نماینده مردم شیراز در مجلس در گفت و گو با ایرنا:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت نیاز قوانین اصلاح شود/ ضرورت توجه به ظرفیت های درونی

برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت نیاز قوانین اصلاح شود/ ضرورت توجه به ظرفیت های درونی

تهران - ایرنا - نماینده مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فارغ از مسایل شعاری گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت نیاز باید برخی از قوانین اصلاح شود تا شرایط تسهیل یابد.

علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نقش مجلس دهم در تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس دهم ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مساله اقتصاد توصیه هایی داشتند که این توصیه ها نشان از اهمیت توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: این توصیه های رهبر معظم انقلاب، مجلس را مکلف می کند که توجه بیشتری به تدوین قوانین تاثیرگذار در حوزه اقتصاد داشته باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم همچنین گفت: باید به احکام پیش بینی شده در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توجه شود و آن را عملیاتی کرد به خصوص در سال جاری که تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده اگر می خواهیم اقدامی صورت بگیرد نیاز به برنامه ریزی است.
اکبری یادآور شد: دولت باید به بحث اقتصاد مقاومتی توجه کند، مجلس نیز باید این موضوع را رصد کند تا چه به صورت گفتمانی و چه صورت برنامه و بخشنامه تبدیل می شود این موضوع همیشه مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما نیاز داریم که به آنچه داشتیم رجوع و آن را برجسته و بر آن تاکید کنیم و در مورادی که نیاز به اصلاح برخی قوانین وجود دارد این کار صورت بگیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر بخواهیم به داشته های درونی توجه کنیم باید با اصلاح برخی قوانین، شرایط را برای فعالیت کارآفرینان و کسانی که خلاق و نوآورهستند، تسهیل کنیم تا بتوانند ایده خود را عملیاتی کنند و اشتغال را رونق دهند.
اکبری اظهارداشت: باید به توانایی و دانش درونی متخصصان داخلی بازگردیم و این نگاه باید در جامعه توسعه و تسری یابد، البته اشکالی ندارد که از هر دانش و فناوری استفاده شود اما مهم توجه به ظرفیت های درونی خودمان است.
وی ادامه داد: دولت متوجه این موضوع شده است چرا که در این چند روز که وزرا در مجلس گزارش هایی را ارایه کردند یکی از مباحثی پیش بینی شده در گزارش های آنان توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی بود اما هنوز کافی نیست و باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: امسال که اقتصاد مقاومتی به عنوان محور مطرح است باید در بحث اقدام و عمل فارغ از مسایل شعاری این موضوع را عملیاتی کنیم تا آثار آن را در جامعه ببینیم.
سیام*9254** 1336
کد N1289283

وبگردی