آفتاب
همزمان با افزایش تنشها میان ناتو و روسیه؛‌

بزرگترین رزمایش نظامی ناتو در لهستان آغاز شد

بزرگترین رزمایش نظامی ناتو در لهستان آغاز شد

به رغم هشدارهای روسیه علیه توسعه طلبی نظامی ناتو در شرق اروپا، ناتو اجرای بزرگترین رزمایش نظامی خود موسوم به «آناکوندا-۱۶» را در لهستان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، رزمایش نظامی ناتو با نام رمز «آناکوندا-۱۶» روز سه شنبه در بحبوحه افزایش تنشها در شرق اروپا آغاز شد.

روسیه پیشتر هشدار داده بود که توسعه طلبی ناتو به سمت شرق، امنیت ملی روسیه را تهدید می نماید.

این رزمایش نظامی دو هفته ای با حضور ۳۱۰۰۰ نیروی نظامی- شامل ۱۴۰۰ هزار نیروی نظامی از آمریکا،‌ ۱۲۰۰ نیروی نظامی از لهستان و یکهزار نیرو از انگلیس- به همراه دهها جت و کشتی جنگنده و سه هزار وسیله نقلیه برگزار می شود. این رزمایشهای نظامی همچنین شامل یک حمله  هلکوپتری شبانه و واکنش به یک حمله از جانب شرق خواهد بود.

«آنتونی ماسیرویچ» وزیر دفاع لهستان در مراسم افتتاح این رزمایش نظامی در ورشو گفت که هدف آن «آزمودن توان این ائتلاف برای دفاع از جبهه شرقی است».

گفتنی است که علاوه بر حضور ۲۴ کشور عضو ائتلاف،‌ کشورهای غیر عضو ناتو از جمله اوکراین،‌ گرجستان، سوئد و فنلاند نیز در این رزمایش نظامی شرکت می کنند.

این رزمایش نظامی حدود یک ماه قبل از نشست سران ناتو در ورشو- هشتم و نهم ژوئیه- برگزار می شود؛ نشستی که قرار است در آن،‌ پیرامون استقرار گردانهای چرخشی در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در واکنش به تهاجم احتمالی روسیه بحث و گفتگو شود.

مسکو بارها با انتقاد از اقدامات اخیر ناتو، آنها را «تحریک آمیز» خوانده است.

کد N1288718

وبگردی