آفتاب

ران پال: در آمریکا دمکراسی وجود ندارد

ران پال: در آمریکا دمکراسی وجود ندارد

نامزد سابق جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نبود دمکراسی در کشورش اذعان کرده و به شدت از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «ران پال»، نامزد سابق جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نبود دمکراسی در کشورش اذعان کرد.

این سیاستمدار آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» گفت: در این کشور، ما واقعا دمکراسی نداریم. منظورم این است که حتی اگر ما از روی کار آمدن نامزدهای آزادیخواه خوشحال می شدیم، آیا شما فکر می کنید که آنها وارد درگیری با یکدیگر می شدند؟ خیر، درگیری را جمهوریخواهان و دمکرات ها به وجود می آورند. آنها راهی برای روی کار نیامدن (اینگونه نامزدها) پیدا می کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوریخواهان و دمکرات ها نمی گذرند نامزدی علیرغم میل باطنیشان در انتخابات بالا بیاید گفت: مگر اینکه شما میلیونر باشید و بتوانید فشار لازم را بیاورید و رسانه ها هم تسلیم شوند. آن موقع می توانیم صحبت از شخص سومی هم بکنیم.

«ران پال» در ادامه با انتقاد از حزب جمهوریخواه گفت: روی هم رفته، سیاست خارجی با چنین حزبی که شیوه آن هم مشخص است، تغییری نخواهد کرد. اتلاف (منابع) به همین گونه پیش خواهد رفت. دخالت دولتی در ذخایر فدرال به سمت کسب منافع مادی بیشتر پیش خواهد رفت و اصلا به این نکته توجهی نمی شود که این کشور بدون این کارها هم حیات خود را حفظ کرده است.

وی همچنین با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت: من فکر می کنم مبارزه فردی با این مسائل به مثابه دور شدن از حقیقت یعنی آزادی شخصی، ورشکستگی این کشور و شکست در سیاست خارجی است.

وی تصریح کرد که در آمریکا، عملا گزینه های واقعی در انتخابات وجود ندارند.

 

کد N1288642

وبگردی