آفتاب

تبادل تجاری گل و گیاه محلات و هلند

تبادل تجاری گل و گیاه محلات و هلند

خمین -ایرنا - مقدمات و تمهیدات لازم برای تبادل تجاری گل و گیاه بین شهرستان محلات و کشور هلند فراهم شد.

سید احمد سجادی فرماندار محلات روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:مدیران شرکت تجاری گل 'ویرمن 'هلند با سفرهای پی در پی به شهرستان محلات در فصل بهار امسال و بررسی توانمندی این شهرستان در تولید گل و گیاه متقاضی گل این شهرستان شده اند.
وی ادامه داد: اکنون تعاونی گل و گیاه این شهرستان در حال رایزنی و مکاتبه با نماینده این شرکت خارجی است تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری تبادل تجاری گل انجام شود .
فرماندار محلات بیان کرد: پیش نویس این تفاهم نامه تهیه شده و در چند روز آینده این تفاهم نامه منعقد می شود و بر اساس آن در زمینه نهاده های تولید، فناوری و بازاریابی همکاری خواهد شد.
وی در ارتباط با شرکت ویرمن گفت: این شرکت در سال 1945 تاسیس شده و به واردکنندگان و فروشندگان بزرگ صنعت گل در سراسر دنیا خدمات ارائه می کند.
وی گفت: شرکت ویرمن با بیش از 70 سال سابقه بزرگترین خریدار مرزی گل در هلند و همچنین بزرگترین صادرکننده به کل دنیا است و بیشترین حجم صادراتی آن به کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا است .
فرماندار محلات یکی از مشکلات بهره برداری گل این شهرستان را بازاریابی بیان کرد و افزود: با تبادل تجاری با هلند مشکل بازاریابی گل این شهرستان حل می شود.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
18 درصد از سطح زیر کشت و 12درصد از تولید گل شاخه بریده کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/6199/6012
کد N1288364

وبگردی