آفتاب

کیفیت باند بتنی فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای فنی است

کیفیت باند بتنی فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای فنی است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه بازدید از اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد، گفت: کیفیت بتن اجرا شده در باند 29 راست فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای فنی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده با بیان اینکه این باند با رویه بتنی شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: استفاده از رویه‌ های بتنی به دلیل افزایش طول عمر مفید جاده‌ها و استفاده از مازاد مصرف سیمان در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: رویه‌های بتنی و استفاده از آنها به دلیل عمرمفید و کارایی فراوان در بسیاری از کشورهای جهان رایج شده ، اما در کشور ما بیشتر استفاده از رویه‌های آسفالت و قیر متداول بوده است.

شکرچی زاده اظهار داشت: استفاده از بتن در باند 29 راست فرودگاه مهرآباد جایگزین مناسبی برای استفاده از رویه‌های قیر و آسفالت است و امیدواریم بتوانیم این شیوه را در سایر پروژه‌های عمرانی کشور از جمله بزرگراه‌ها مورد استفاده قراردهیم تا عمر مفید جاده‌های کشور نیز افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم رویه‌های بتنی بین 20 تا 30 سال عمر مفید راه‌ها را افزایش دهد، افزود: این روش بر اساس آزمایش‌ها و تحلیل‌ها، عمر طولانی‌تری نسبت به قیر و آسفالت دارد و انتظار داریم از این روش در ساخت بخشی از آزاد راه تهران - شمال استفاده شود.

به گفته این استاد دانشگاه، آزمایش های استفاده از رویه های بتنی و مشخصا باند راست 29 فرودگاه مهرآباد از سال 1393 آغاز شد و با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از سیمان مازاد کشور باید استفاده از رویه های بتنی در پروژه های عمرانی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

کد N1288080

وبگردی