آفتاب
شرفخانی خبر داد:

میزبانی از روزه داران در ۲۱۸۸ بقعه متبرکه/ برپایی جزء خوانی قرآن

میزبانی از روزه داران در ۲۱۸۸ بقعه متبرکه/ برپایی جزء خوانی قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح ضیافت الهی امسال در ۲۱۸۸ امامزاده کشور برگزار می شود ، گفت: در قالب این طرح ، مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی اظهارداشت : سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال این طرح، در ۲۱۸۸ امامزاده و بقعه متبرکه کشور با همکاری هیات امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

وی با با بیان اینکه ۲۴۷۴ روحانی و مبلغ طی این طرح  در امامزادگان حضور می یابند، افزود: حضور ۵۹۶ روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم، ۱۳۸۸ روحانی بومی و ۴۹۰ روحانی مستقر در امامزادگان برای اجرای طرح ضیافت الهی از جمله برنامه های این طرح است که این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.

برپایی ۴۷۱ خیمه معرفت در بقاع متبرکه

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به استقبال مردم از خیمه های معرفت ادامه داد: امسال همچون سالهای گذشته، خیمه های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه ای در امامزادگان شاخص برپا خواهد شد.

برگزاری جلسه تفسیر قرآن در ۱۰۰۶ امامزاده کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره ای و همچنین تفسیر موضوعی گفت : این جلسات با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استانها و روحانیان اعزامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه که با استقبال پرشور روزه داران در سالهای گذشته همراه شده است، امسال در ۱۵۵۹ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود که از شبکه های استانی و ملی بصورت زنده پخش خواهد شد.

برپایی غرفه ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های طرح ضیافت الهی، ارائه محصولات فرهنگی و فروش کتاب است، تصریح کرد: امسال این غرفه ها در ۷۱۸ امامزاده برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قراء برجسته بین المللی کشورمان در امامزادگان برگزار می شود که امسال در مجموع ۹۸۱ محفل انس با قرآن کریم در کشور برپا خواهد شد.

برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع) در ۱۷۵۹ امامزاده

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) جشن های ولادت در ۱۷۵۹ امامزاده برگزار خواهد شد، گفت: در برخی از شب ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی ها، جشن های رمضان بصورت شاد و جذاب برگزار می شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران افزوده شود.

کد N1287717

وبگردی