آفتاب

پرونده قضائی برای لیتوگرافانی که علیه دولت و اشخاص پوستر منتشر می‌کنند

پرونده قضائی برای لیتوگرافانی که علیه دولت و اشخاص پوستر منتشر می‌کنند

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر، پلاک، چاپ و اسکرین اظهار داشت: ما به مالکان پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اجاره دادن واحد خود به فعالان این صنف حتما از آنها پروانه کسب بخواهند و کپی آن را نزد خود نگه دارند.

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر ، پلاک، چاپ و اسکرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در مورد انتشار بولتن‌هایی علیه برخی از افراد و شخصیت‌های سیاسی تولید و توزیع می‌شود، اظهار داشت: این قبیل کارها از نظر اتحادیه خلاف است و به‌طور حتم با آنها برخورد می‌شود. شهروندان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه، محل چاپ و یا طراحی این بولتن و بنرها را اطلاع دهند.

بیژن بهادری ادامه داد: ما براساس وظیفه‌ای که داریم در صورت مشاهده و یا گزارش وجود چنین تخلفاتی اعم از اینکه آن واحد پروانه کسب دارد یا خیر آن را به پلیس اماکن معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: در پلیس اماکن واحدی وجود دارد که به تخلفات صنفی رسیدگی می‌کند و ما با هماهنگی با این واحد و یا حراست وزارت ارشاد، ظرف یک هفته اقدام به پلمب واحدهای متخلف می‌کنیم هرچند این گونه تخلفات بیشتر از طرف واحدهایی صورت می‌گیرد که فاقد مجوز هستند.

بهادری تصریح کرد: این برخورد در صورت داشتن پروانه کسب است. در غیر این صورت نوع برخورد با این متخلفان، شکل قضائی به خود خواهد گرفت و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، کارگاه یا ساختمانی که این تخلف در آن صورت گرفته تا بررسی پرونده و صدور حکم، پلمب خواهد شد و پرونده ای نیز بر علیه مالک تشکیل می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر، پلاک، چاپ و اسکرین اظهار داشت: ما به مالکان پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اجاره دادن واحد خود به فعالان این صنف حتما از آنها پروانه کسب بخواهند و کپی آن را نزد خود نگه دارند تا در چنین مواقعی مسئولیت از آنها سلب شود.

بهادری در خصوص انتشار تابلوها و بیلبوردهایی که بعضا برخلاف سیاست‌های دولت است؛ اظهار داشت: این وزارت ارشاد است که اهلیت فرد را مشخص می‌کند و ما بعد از نامه ارشاد به شخصیت حقوقی و حقیقی پروانه کسب می‌دهیم در واقع وظیفه نظارت بر این مجموعه‌ها برعهده وزارت ارشاد است که برای نظارت این وزارتخانه از نیروها و امکانات مناسبی برخوردار است.

کد N1287562

وبگردی