آفتاب

توسعه ورزش سلامت محور در جامعه کارگری از اولویت هاست

توسعه ورزش سلامت محور در جامعه کارگری از اولویت هاست

انزلی - ایرنا - سرپرست فدراسیون ورزشهای کارگری اظهار کرد : توسعه ورزش سلامت محور در جامعه کارگری در راستای افزایش نشاط در محیط کار از اولویت های این فدراسیون است.

سید امیرحسینی عصر دو شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور در بندرانزلی به خبرنگار ایرنا گفت: سند راهبردی ورزش کارگری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و بر اساس این سند شعار توسعه ورزش کارگری در راستای افزایش سلامت و نشاط در محیط های جامعه کار از اولویت هاست.
وی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی و پایش آمادگی جسمانی و فیزیکی کارگران در شرکتهای مختلف، این طرح به مرحله اجرا در می آید.
حسینی تاکید کرد: توسعه ورزش سلامت محور به افزایش نشاط و بهره وری در جامعه و به تبع آن افزایش سرمایه اجتماعی کمک شایانی می کند.
وی به تلاش همه جانبه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش تحرک بدنی و فعالیت ورزشی کارگران و جامعه کار اشاره و تاکید کرد: در همین راستا، دومین المپیاد ورزشی کارگران بهمن ماه امسال در مشهد مقدس برگزار می شود.
حسینی با بیان اینکه در پیش بینی های اولیه در این المپیاد، بانوان در 10 رشته و آقایان در 20 رشته ورزشی رقابت خواهند کرد یادآور شد: در جلسه ای با استاندار خراسان رضوی ، بین المللی کردن این رویداد نیز مطرح شد که امیدواریم با تدوین مقررات اجرایی، این امر نیز محقق شود.
وی با اشاره به فعالیت 28 انجمن ورزشی در فدراسیون ورزشهای کارگری افزود: با توجه به وجود کمیته های متعدد در برخی انجمن ها برنامه ریزی گسترده ای برای همه اقشار مختلف جامعه کار و تلاش اعم از افراد معمولی و معلول در نظر گرفته شده است.
سرپرست فدراسیون ورزشهای کارگری افزود: علاوه بر برگزاری المپیاد ورزشی کارگری در مشهد مقدس ، مسابقات جهانی والیبال ساحلی کارگری نیز در خرداد ماه سال 96 در کشور لیتوانی برگزار می شود.
حسینی تصریح کرد: برنامه جامعی برای گسترش ورزش در بین کارگران و جامعه کار و تلاش پیش بینی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، هشتمین دوره از رقابت های والیبال ساحلی کارگران کشور روز دوشنبه در اردوگاه کارگران روستای سنگاچین شهرستان انزلی برگزار شد که تیم های گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی با پشت سرگذاشتن رقبای خود به عنوان چهار تیم پایانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند که در پایان، تیم والیبال ساحلی شرکت توسعه تعاون روستایی علی آباد کتول از استان گلستان مقام اول، تیم مجتمع فولاد گیلان مقام دوم و تیم آرد اطهر شهرستان بناب از آذربایجان شرقی مقام سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.
/6070/6030/7471
کد N1287100

وبگردی