آفتاب

زولبیا و بامیه را فقط از مراکز مجاز و بهداشتی بخرید

زولبیا و بامیه را فقط از مراکز مجاز و بهداشتی بخرید

همشهری آنلاین: رییس اتحادیه قناد و بستنی‌فروشان اهواز گفت: مردم در ایام ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه را فقط از مراکز مجاز یعنی مراکز مورد تایید اتحادیه و مراکز بهداشتی خریداری کنند.

سیامک جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مرکز بهداشت داشتیم مقرر شد تا با نصب بنرهایی در سطح شهر نسبت به آگاه‌سازی مردم در خصوص تهیه زولبیا و بامیه اقدام شود و مردم نیز فقط از مراکز دارای تاییدیه بهداشت خرید کنند.

وی افزود: نرخ زولبیا و بامیه برای عرضه در ماه مبارک رمضان هنوز اعلام نشده است اما این نرخ قطعا نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

جعفری تصریح کرد: هزینه‌های تولید زولبیا بالا است و بالابودن درجه دما جهت پخت، استفاده از وسایل سرمایشی و کار کارگران در این دما از دلایل بالابودن هزینه‌های تولید زولبیا و بامیه بوده است.

وی در خصوص میزان مصرف زولبیا و بامیه عنوان کرد: میزان مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند اما در 2 سال گذشته شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی مصرف زولبیا و بامیه در این ایام بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز میزان مصرف کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز گفت: در کل اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مطالعه مردم در زمینه خطرات و مضرات مصرف بالای شیرینی‌جات باعث شده تا خرید این نوع اقلام توسط مردم کاهش یابد.

کد N1286229

وبگردی