آفتاب
نماینده اردبیل در صحن علنی مجلس:

۱۵ استان کشور کمتر از یک درصد از تولید ناخالص داخلی سهم دارند

۱۵ استان کشور کمتر از یک درصد از تولید ناخالص داخلی سهم دارند

نماینده مردم اردبیل با انتقاد از توسعه نامتوازن منطقه‌ای در کشور و تأثیر آن در افزایش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حال حاضر ۱۵ استان کشور کمتر از یک درصد از تولید ناخالص داخلی سهم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فیضی زنگیر نماینده مردم اردبیل در جلسه علنی امروز، با اشاره به گزارش وزیر کشور درباره آسیب‌های اجتماعی و با بیان اینکه علت این تغییرات اجتماعی در جاهای دیگری است، اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما نگاه محلی به توسعه باعث توسعه نامتوازن شده است.

وی ادامه داد: وقتی پنج استان کشور ۵۳ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند و ۱۵ استان کمتر از یک درصد از تولید ناخالص داخلی سهم دارند، شاهد این آسیب‌ها هستیم.

فیضی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن منطقه‌ای باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد، گفت: همواره از استان‌های محروم و توسعه نیافته، افرادی برای یافتن شغل به استان‌های مهاجرپذیر و توسعه‌یافته می‌روند و همین مسئله باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: فراکسیون مناطق محروم را در مجلس قوی‌تر کنیم و از برنامه‌های این مناطق حمایت کنیم؛ همچنین پیگیر تهیه سندهای آمایش سرزمین باشیم تا مناطق مختلف بر مبنای قابلیت‌ها و مزیت‌های خود توسعه یابند.

وی همچنین با بیان اینکه در اساسنامه صندوق توسعه ملی هیچ مبنایی برای بُرش‌های استانی وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که هر جا کسی یک گزارش توجیهی بیاورد، به راحتی می‌تواند بودجه بگیرد.

کد N1285853

وبگردی