آفتاب
خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌ها و توسعه محصولات جدید از اهداف مهم صنایع غذایی مینو شرق

«غمینو» در مجمع عمومی عادی سالانه 170 ریال سود تقسیم کرد

«غمینو» در مجمع عمومی عادی سالانه 170 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع غذایی مینو شرق با حضور بیش از 57 درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع به ریاست درفشی، نظارت جلالی و علیجانی ...

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع غذایی مینو شرق با حضور بیش از 57 درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع به ریاست درفشی، نظارت جلالی و علیجانی و دبیری پور اسماعیل (مدیرمالی شرکت) تشکیل شد. در این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 170 ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران رسید. در ابتدای این جلسه لطفیان (مدیرعامل شرکت) به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 94 پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ گفت.

اکبر لطفیان به فعالیت‌های شرکت طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با هدف افزایش راندمان در برخی محصولات تغییر نوع بسته بندی، کاهش هزینه‌های تولید و جایگزینی دستگاه‌های جدید به جای دستگاه‌های فرسوده که بهره‌وری کافی نداشتند انجام شد.وی در ادامه به برنامه ریزی شرکت برای تولید محصولات سودمند با هدف تامین سلامتی جامعه مصرف کننده اشاره کرد و گفت: در این راستا بیسکویت سبوس دار فاقد پروتئین حیوانی را که مراحل اخذ مجوزهای تولید آن از وزارت بهداشت گرفته شده است را به بازار مصرف ارائه کردیم.

لطفیان اظهار کرد: تولید محصولات این شرکت طی سال مالی 94 نسبت به سال 93 از رشد خوبی برخوردار بوده است. همچنین به منظور افزایش قابلیت‌های خط و کاهش زمان تبدیل تولید از کاتری به مولدینگ و بالعکس، تجهیزات تولید بیسکویت را به روش مولدینگ و اعمال تغییرات اساسی روی خط تولید قرار دادیم.وی به استراتژی‌های شرکت برای سال 95 اشاره کرد و گفت: مدیریت قیمت بهای تمام شده، کاهش هزینه به عنوان موثرترین عامل برتری در بازار رقابت و دستیابی به اهداف سازمانی از استراتژی‌های شرکت برای سال 95 است. همچنین خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌ها، توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف کننده در تمام نقاط کشور از دیگر اهداف و استراتژی‌های صنایع غذایی مینوشرق است.

لطفیان در ادامه اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه و عدم اخذ تسهیلات از سیستم بانکی و آموزش نیروی انسانی به منظور افزایش بهره‌وری را از دیگر استراتژی‌های شرکت اعلام کرد. وی ادامه داد: بنا داریم امسال محصولات جدیدی را که در بازار مصرف وجود ندارد وارد کرده و به بازارهای جدید صادراتی ورود پیدا کنیم. در همین زمینه یک تیم بازاریابی و مطالعه بازار را در شرکت برای این امر تشکیل داده که تا به امروز با دو کشور وارد مذاکره شده اند.لطفیان افزود:‌ این شرکت طی سال گذشته توانست لوح تقدیر به عنوان واحد صنعتی نمونه در خصوص رعایت الگوی مصرف برق را دریافت کند و به عنوان صادرکننده و تلاشگر نمونه توسط سازمان صنعت و معدن استان معرفی شود.

 

پیام هیات مدیره

هیات مدیره بر خود لازم می‌داند تا از سرمایه‌های اصلی (مدیران و کارکنان شرکت) که با کوشش و پشتکار خستگی‌ناپذیر و مستمر خود در اجرای برنامه‌های مصوب، هیات مدیره را به بهترین شکل ممکن یاری کرده‌اند قدردانی ‌کند.

 

استراتژی‌های شرکت

- مدیریت قیمت بهای تمام شده و کاهش هزینه‌ها به عنوان موثرترین عامل برتری در بازار رقابت و دستیابی به اهداف سازمانی

- خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌ها و توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف‌کننده در تمام نقاط کشور

- اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی از طریق افزایش سرمایه و عدم اخذ تسهیلات از سیستم بانکی

 

ریسک‌های شرکت

- افزایش نرخ مواد اولیه و بسته‌بندی

- افزایش نرخ قطعات یدکی

- بالا بودن درصد مواد اولیه از بهای تولید

- عدم افزایش نرخ فروش متناسب با افزایش قیمت تمام شده از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کننده

- افزایش نرخ ارز در خصوص مواد اولیه و قطعات موردنیاز که خارج از کشور تهیه می‌شود.

 

اهم فعالیت‌های انجام شده در سال 1394

1- با هدف افزایش راندمان در محصول ترد، تغییر نوع بسته‌بندی از اورلب به پیلوپک و کاهش هزینه‌های تولید این محصول، دو دستگاه بسته‌بندی ترد پیلوپک خریداری و جایگزین 6 دستگاه بسته‌بندی ترد اورلب شد.

2- در ادامه برنامه‌ریزی برای تولید محصولات فراسودمند با هدف تامین سلامتی جامعه مصرف‌کننده، بیسکویت سبوس‌دار فاقد پروتئین حیوانی را تولید کرده است. این محصول هم‌اکنون در مرحله اخذ مجوزهای تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

3- تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای سطوح مختلف پرسنلی با حجم و گسترش بیشتر شامل دوره‌های کنترل کیفیت آماری، زبان انگلیسی، مکاتبات اداری، برند حلال، غذای ارگانیک، مدیریت ریسک اعتباری و ... .

4- تهیه مقالات علمی در زمینه محصولات فراسودمند و ارائه آن در سومین همایش پروبیوتیک ایران و همچنین ایراد سخنرانی در سمینارهای علمی با حضور متخصصان تغذیه به منظور شناساندن محصولات فراسودمند تولیدشده در شرکت.

5- استقرار تجهیزات تولید بیسکویت به روش مولدینگ روی خط تولید شماره یک و اعمال تغییرات اساسی در خط به منظور افزایش قابلیت‌های خط و کاهش زمان تبدیل تولید از کاتری به مولدینگ و بالعکس از 4 ساعت به صفر.

6- دعوت از سفرای تجاری کشور در کشورهای همسایه و نمایندگان اتاق بازرگانی برای افزایش و توسعه مویرگی صادرات.

7- جایگزینی نیروی جوان با حداقل دستمزد با نیروهای قدیمی با حقوق بالا برای کاهش دستمزد.

8- انتخاب شرکت به عنوان صادرکننده و تلاشگر نمونه توسط سازمان صنعت و معدن استان.

9- دریافت لوح تقدیر به عنوان واحد صنعتی نمونه از اداره برق استان در خصوص رعایت الگوی مصرف.

10- انجام اولین مرحله ممیزی سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه (ایزو 17025) توسط تیم ممیزی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و تداوم استقرار الزامات مربوط به این سیستم که آزمایشگاه شرکت را از همکار استان به همکار کشوری ارتقا می‌دهد.

همچنین کسب رتبه الف طرح رتبه‌بندی سالانه آزمایشگاه‌ها در بین آزمایشگاه‌های استان از معاونت غذا و داروی استان.

11- مدیریت کامل بر هزینه‌های تولید به طوری که هزینه‌های اداری 4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

12- دریافت لوح تقدیر از سمینار طعم و مزه.

13- دریافت لوح تقدیر از معاونت غذا و دارو استان در خصوص تولید محصولات سالم و ایمن.

14- میانگین نفر ساعت تولید بیسکویت از 30 کیلوگرم سال گذشته به 33 کیلوگرم و پفک از تافی از 16 کیلوگرم سال گذشته به 25 کیلوگرم افزایش یافته است.

همچنین میانگین ضایعات قابل مصرف تولید 9/ 3 درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

اهداف و برنامه‌های شرکت

- کاهش در نقطه سر به سر محصولات؛

- افزایش بهره‌وری عوامل تولید؛

- دستیابی و پاسخگویی به نیازهای جدید بازار؛

- تولید محصولات فرسودمند؛

- توسعه خط تولید؛

- اصلاح ساختار عوامل تولید براساس بررسی‌ها و تصمیم‌‌های کاری برای افزایش تولید، بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده؛

- تلاش برای ایجاد محصولاتی که می‌توان به سایر کشورها صادر کرد.

کد N1285386

وبگردی