آفتاب
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد:

آماده سازی پرونده ثبت جهانی گلیم شریکی پیچ سیرجان

آماده سازی پرونده ثبت جهانی گلیم شریکی پیچ سیرجان

کرمان - مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: پرونده جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ برای ارسال به یونسکو آماده شده وامیدواریم در سال ۲۰۱۷ یکی ازنامزدهای دریافت لوح یونسکو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود وفایی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۰ خرداد ماه، روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی از سوی معاونت صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است که انجام می‌گیرد.

وی به پیگیری طرح دهکده صنایع دستی در روستای دارستان، شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: موزه و بازارچه صنایع دستی با محوریت گلیم شیریکی پیچ در جهت ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ در دست اجرا است.

وفایی از اعلام رسمی ثبت ملی گلیم شیریکی پیچ در روز جهانی صنایع دستی خبر داد و بیان داشت: پرونده جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ نیز برای ارسال به یونسکو آماده شده وامیدواریم در سال ۲۰۱۷ یکی ازنامزدهای دریافت لوح یونسکو باشد.

وی به تألیف کتاب شیریکی پیچ توسط یکی از اساتید کرمانی اشاره کرد و گفت: این کتاب نوشته شده و آماده چاپ است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به معرفی و عرضه صنایع دستی استان در نمایشگاه قران اشاره کرد، تصریح کرد: با توجه به همزمانی آغاز ماه مبارک رمضان و روز جهانی صنایع دستی، انواع مختلف صنایع دستی در نمایشگاه قران به نمایش درمی آید.

وی بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و دیدار باپیشکسوتان صنایع دستی را از جمله برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی دانست و بیان کرد: در شهرستان‌های دیگر استان همچون زرند نیز برنامه ای تحت عنوان
«صنایع دستی از دیروز تا امروز» از سوی هنرمندان و صنعتگران زرندی در محل مجموعه دیلمقانی برگزار خواهد شد.

وفایی اظهار کرد: هماهنگی لازم برای سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه با رویکرد نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت دستگاه‌های مختلف از این حوزه از دیگر برنامه‌های مورد نظر شهرستان‌های استان است، انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: آموزش رایگان صنایع دستی به علاقمندان و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان بم نیز انجام خواهد گرفت.

کد N1284641

وبگردی