آفتاب

برگزاری گارگاه چگونگی پایش جمعیت یوزپلنگ در ایران

برگزاری گارگاه چگونگی پایش جمعیت یوزپلنگ در ایران

ایلنا: این کارگاه با هدف چگونگی پایش جمعیت یوز در ایران، مشکلات و راهکارهای آن توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی و با همکاری پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی واقع در پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دراین کارگاه، مسئولین وکارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای یزد، اصفهان ، کرمان ، خراسان جنوبی و روسای مناطق زیستگاههای یوز حضور داشتند.

در ادامه این کارگاه فرهادی نیا، مقانکی و قلی خانی از اعضای انجمن یوزپلنگ آسیایی، گزارشی از وضعیت تاریخی و فعلی یوز در ایران، مروری بر دوربین گذاریهای صورت گرفته در زیستگاههای یوز از سال 1390 تا 1394، پیوستگی و گسستگی و کریدورهای مهاجرتی زیستگاههای یوز، انعطاف زادآوری یوز در ایران، پایش جمعیت های گوشتخواران بزرگ و چالش های پایش جمعیت یوز در دنیا ارائه کردند.

 در ادامه، بر اساس مناطق یوزخیز، افراد به گروههای جداگانه تقسیم و هرکدام از گروهها مشکلات و چالش های مناطق خود را جهت پایش جمعیت یوز مشخص و به توضیح آن پرداختند.

 سپس همان گروهها راهکارهای خود را جهت رفع مشکلات پایش ارائه کردند تا در نهایت با مشارکت پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ، انجمن یوزپلنگ ایرانی و ادارات حفاظت محیط زیست کل استانها ، بهترین روش جهت پایش جمعیت یوز در زیستگاهها انتخاب شد تا به اجرا در آید.

 

کد N1284156

وبگردی