آفتاب

اضافه شدن 100 مگاوات نیروگاه جدید به تهران در تابستان

اضافه شدن 100 مگاوات نیروگاه جدید به تهران در تابستان

خوش خلق گفت: پیش بینی ما این است که حدود 1000 مگاوات نیروگاه جدید از طریق تولید پراکنده و توسط بخش خصوصی در تهران طی برنامه طولانی مدت وارد مدار شود.

غلامرضا خوش خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نیاز تهران به تولید نیروگاه جدید گفت: با توجه رشد مصرف در تهران از تولید جدید نیروگاه در این استان استقبال می‌کنیم و برنامه ریزی هایی نیز در این خصوص  انجام داده‌ایم.

وی افزود: در حوزه بخش خصوصی  چند نیروگاه سیکل ترکیبی در دست احداث داریم همچنین برنامه بهینه سازی وضعیت نیروگاه منتظرالقائم جهت افزایش 10 تا 15 درصدی ظرفیت و تعدادی دیگر از نیروگاه‌ها در دستور کار است، لذا در مجموع هر تولید و احداث نیروگاهی در حوزه عملیاتی برق تهران انجام شود، استقبال می‌کنیم.

خوش خلق خاطرنشان کرد: برنامه ما تولید برق توسط بخش خصوصی است و اکنون نیز تمرکزمان بر جذب سرمایه‌های کوچک  DJ و تولید پراکنده است که خوشبختانه در حال حاضر بیش از 100 مگاوات در مدار است و در تابستان هم 100 مگاوات دیگر اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که حدود 1000 مگاوات در برنامه طولانی مدت وارد مدار شود و برای ما نیز راحتتر است و جذب سرمایه نیز بهتر انجام می‌شود و در این مسیر نیز می‌توانیم زمین و امکانات خود را در اختیار متقاضی قرار دهیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اظهار داشت: تولید برق در کشور 70 هزار مگاوت است و در منطقه  تهران 12 هزار مگاوات تولید می‌شود و پیک مصرف نیز در سال گذشته 9 هزار مگاوات بوده است اما شرایط تغییرات آب و هوا و درجه حرارت می‌تواند تولید را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین اگر درجه حرارت بالا برود تغییرات آب و هوا می‌تواند بر تولید تاثیر بگذارد و روند مصرف و بالانس نیز بهم می‌خورد ولی با توجه به اینکه به شبکه سراسری وصلیم نیازهایمان از از شبکه گرفته و مبادله می‌کنیم  لذا دچار کمبود نمی‌شویم.

 

کد N1283991

وبگردی