آفتاب

لاریجانی: ساعت 9 و نیم جلسه امروز پایان می پذیرد

لاریجانی: ساعت 9 و نیم جلسه امروز پایان می پذیرد

تهران - ایرنا - لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین دژ و تکاب گفت: جلسه امروز ساعت 9 و نیم پایان می پذیرد به همین دلیل ناطق میان دستور نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سید علی ادیانی راد نماینده مردم سوادکوه در مجلس با تذکر ماده 41 آیین نامه داخلی اظهارداشت: در این ماده تصریح شده است که در ابتدای هر دوره قانونگذاری هیات رئیسه باید فهرستی از لوایح و طرح هایی که در اختیار دارد را به استحضار نمایندگان برساند اما اداره قوانین هنوز چنین کاری نکرده است.
وی افزود: باید طرح ها و لوایحی که در مجلس قبل در دستور بوده در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا آن را مطالعه کنند.
لاریجانی در پاسخ گفت: ما لیستی از لوایح و طرح ها تدوین کرده ایم و اداره قوانین آن را در اختیار نمایندگان گذاشته است.
سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان با تذکر ماده 141 آیین نامه داخلی اظهارداشت: پیش از این برنامه ششم توسعه در مجلس بررسی شده و فرض بر این است که قبلا توزیع شده است و شما به عنوان رئیس مجلس فرض را بر این گذاشته اید که قبلا توزیع شده و احتیاجی به توزیع مجدد میان نمایندگان نیست اما تعداد بسیاری از نمایندگان جدید هستند و باید این طرح ها و لوایح را مطالعه کنند.
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: معاونت قوانین گزارش این لوایح را داده است و سخنانی که در جلسه امروز ارائه می شود درباره مولفه های وضع اصلی اقتصادی کشور است ولی چون هنوز لوایحی از طرف دولت براساس قانون اساسی ارائه نشده درباره آنها بحثی نمی کنیم.
جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ و تکاب نیز با تذکر بند 8 و 4 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: متاسفانه در جلسه گذشته حق نمایندگان برای نطق میان دستور نادیده گرفته شده است و امروز که جلسه چهارم است هم ناطق میان دستور ندارد.
وی ادامه داد: دستور هفتگی مجلس نیز باید در تابلو نصب شود و دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی باید درباره طرح ها و لوایح باشد. توضیحات نماینده مرکز پژوهش ها مانند سخنان معاونت قوانین است که در افتتاحیه مجلس انجام شده و سخنان وی خلاف است.
لاریجانی در پاسخ به محبی نیا اظهارداشت: دعوت امروز خلاف آیین نامه نیست. وقتی هم که ساعت 9 و نیم جلسه پایان می پذیرد چگونه سخنرانی میان دستور داشته باشیم؟ پس کار ما اصلا خلاف نیست.
سیام**9103**9132**1553
کد N1283989

وبگردی