آفتاب

استارت‌آپی برای پیش‌بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استارت‌آپی برای پیش‌بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استارت‌آپ Unanimous A.I از جمله شرکت‌های نوپای سیلیکون ولی است که به تازگی به شهرت فراوانی دست یافته است. محققان این استارت آپ موفق ...

دنیای اقتصاد:استارت‌آپ Unanimous A.I از جمله شرکت‌های نوپای سیلیکون ولی است که به تازگی به شهرت فراوانی دست یافته است. محققان این استارت آپ موفق شده‌اند پلت‌فرمی را ایجاد کنند که با هدف پیشگویی رویدادها، اطلاعات جامعه آماری مشخص شده را دریافت کرده و پیش‌بینی‌های دقیقی را پیش روی افراد قرار دهد.  به گزارش وب‌سایت Engadget، این پلت‌فرم که UNU نام دارد موفق به پیش‌بینی صحیح دریافت‌کنندگان جایزه اسکار سال گذشته شده بود (11 مورد از 15 دسته مختلف) و اخیرا نیز موفق به پیش‌بینی مسابقات ورزشی شده است اما حالا و در دور جدید فعالیت‌های این استارت‌آپ قرار است از هوش مصنوعی گروهی آن در پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز استفاده شود.

 

نکته قابل توجه اینکه بر خلاف هوش مصنوعی روباتیک که برپایه شبیه‌سازی هوش انسان شکل می‌گیرد، UNU به جای بازسازی، از هوش و اطلاعات موجود انسانی استفاده می‌کند. این پلت‌فرم که استفاده از آن برای عموم آزاد است، امکان همگرا شدن پاسخ‌ها به سمت گزینه‌ای مشخص را به‌صورت آنی میسر می‌سازد. در زمینه پیش‌بینی جوایز اسکار از نظر 7 کاربر و در پیش‌بینی مسابقات ورزشی از نظر 20 کاربر استفاده شده بود و در تازه‌ترین مورد، در پیش‌بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است از نظر 100 تا 200 نفر استفاده شود و فرآیند تصمیم‌گیری در این زمینه به‌طور زنده از شبکه یوتیوب پخش خواهد شد. با ورود کاربران به این سرویس، پرسش‌ها و پاسخ‌های بالقوه پیش روی فرد قرار می‌گیرند و هر کاربر 60 ثانیه وقت خواهد داشت تا پاسخ مورد نظر را با سوال تطابق دهد. هوش جمعی انسانی UNN از نمونه طبیعی که در قالب همکاری گروهی حشرات در جهت یافتن راه حل مشکلات در طبیعت موجود است الگوبرداری شده که نمونه بارز آن در کلنی‌های زنبور عسل به چشم می‌خورد.

کد N1283681

وبگردی