آفتاب
با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با محوریت شهرداری مشهد صورت می‌گیرد؛

ورود ۳۰۰ میهمان خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به مشهد مقدس

ورود ۳۰۰ میهمان خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) به مشهد مقدس

مشهد-رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با محوریت شهرداری مشهد، ۳۰۰ میهمان خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وارد مشهد مقدس می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین کشیری اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با محوریت شهرداری مشهد ۳۰۰ مهمان خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد در یک سفر یک روزه وارد مشهد مقدس می‌شوند.

وی افزود: این ۳۰۰ نفر از ۳۴ کشور خارجی هستند که فردا در سفری یک‌روزه به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و در دیگر مراسم‌های فرهنگی آستان قدس رضوی و همچنین سخنرانی شهردار مشهد در تالار اماکن متبرکه حضور می‌یابند.

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد بیان کرد: با همت اداره روابط خارجی شهرداری مشهد، ۳ تور بازدید از سطح شهر نیز برای این میهمانان خارجی فراهم شده تا از اقدامات مدیریت شهری مشهد آگاهی یابند و همچنین با توجه به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی است موارد محتوایی در این ارتباط به آنان ارائه می‌شود.

کشیری تصریح کرد: طی چند ماه گذشته برای تعدادی از دانشجویان زبان‌های خارجی و گردشگری آموزش‌های لازم برای میزبانی در همایش‌های بین‌المللی ارائه شد و ۴۰ نفر از این افراد به عنوان راهنما و مترجم در خدمت این ۳۰۰ میهمانان خارجی خواهند بود و با این مهم با ۶ زبان مختلف انگلیسی، عربی، فرانسه، اردو، آذری و روسی با میهمانان ارتباط برقرار می‌شود.

این افراد بعد از زیارت امام رضا (ع) و حضور در برنامه‌های فرهنگی فردا شب مشهد را به مقصد تهران ترک می‌کنند.

کد N1282849

وبگردی