آفتاب
امام جمعه اراک:

امام‌خمینی(ره) روحیه عبودیت و عزت نفس را در جامعه ترویج کرد

امام‌خمینی(ره) روحیه عبودیت و عزت نفس را در جامعه ترویج کرد

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) روحیه عبودیت و بندگی، ایستادگی و عزت نفس را در زمان خود به جامعه تزریق کرد و به این ترتیب بنای طاغوت را برانداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک اظهار داشت: خودباوری و دین مداری از مهمترین شاخصه هایی بود که امام خمینی(ره) در نهضت خود مدنظر داشت و همین باعث شد تا بتوانیم با تمام فدرت در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی بایستیم.

وی افزود: امام راحل به مردم جهان نشان داد که با اتحاد و همدلی و تکیه بر دین و عبودیت می توان مستکبرین و زورگویان را با هر قدرتی که داشته باشند شکست داد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امروز نیز ما از این خودباوری و عزت نفس بی نیاز نیستیم و در عرصه های مختلف اجتماعی اقتصادی به سرمایه بزرگ و ارزشمند خودباوری و اتکا به خود نیاز داریم.

دری نجف آبادی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی طی دهه های گذشته در کشور دستاوردهای بزرگ و عظیمی داشتیم که تمامی این دستاوردها در سایه ایمان و استقامت شکل گرفت.

وی گفت: انقلاب اسلامی برای ما نشانگر این مساله است که همواره به اتحاد و همدلی در مواجهه با دشمن نیاز داریم و مقاومت و ایستادگی ما توطئه های دشمن را خنثی می کند و به نظام اسلامی اقتدار می بخشد.

امام جمعه اراک با اشاره به گره خوردن انقلاب اسلامی با نام امام خمینی(ره) در جهان افزود: برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حداقل تعظیم در مقابل رهبری است که این انقلاب را مدیون ایشان هستیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران عمر باعزت خود را در راه گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت به آنها صرف کرد و هنر امام را باید در خدمت گذاری به مردم دانست.

وی خاطرنشان ساخت: بنیان گذار جمهوری اسلامی راه عزت و شرف را برای ایران اسلامی باز کرد و ما باید تا زنده هستیم همچون امام خدمت گذار مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ماه معنوی و ضیافت الهی فرصت خوب برای تهذیب نفس و خودسازی است و باید تلاش کنیم از ذخایر معنوی ارزشمند این ماه نهایت استفاده را ببریم.

دری نجف آبادی تاکید کرد: در این ماه مبارک چهره شهر نیز باید بیش از پیش رنگ معنویت به خود گیرد و دستگاه های ناظر و مسئول باید تلاش کنند از تظاهر به روزه خواری ها جلوگیری کرده و حرمت این ماه مبارک و ضیافت الهی را حفظ کنند.

کد N1282494

وبگردی