آفتاب
دادستان کل کشور:

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی است

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی است

رشت- دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز دشمن تاکتیک و روش دشمنی خود را با ایران تغییر داده است، گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بینانگذار انقلاب اسلامی که پیش از ظهر جمعه در مصلای شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران هنوز بعد از بیست و هفت سال از ارتحال امام خمینی (ره) در سوگ این عزیز از دست رفته عزاداری می کنند.

وی با اشاره به برخی سخنان امام خمینی (ره) از مردم به ویژه جوانان خواست که سخنان امام در روز ۱۳ خرداد سال ۴۲ را مطالعه و بررسی کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آنچه که امام را امام کرد ایمان و عمل صالح ایشان بود، گفت: موضوعی که موجب تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود افشاگری های ایشان علیه رژیم طاغوت، اسلام زدایی و دین زدایی رژیم صهیونستی است.

وی سخنرانی عصر ۱۳ خرداد امام را مقدمه ای برای وقوع واقعه تاریخی قیام ۱۵ خرداد عنوان و خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تأسی از واقعه عاشورا قیام ۱۵ خرداد را پایه ریزی کرد، افزود: ویژگی عرفان و خداشناسی امام خمینی(ره) دلیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و ما موظف هستیم که به فتواها و سخنان امام عمل کنیم.

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: شخصیت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی دارای سه بعد است که بعد اول و دوم آن به ترتیب مرجعیت و رهبری است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه الگو و اسوه بودن بعد سوم شخصیت امام راحل است، خاطرنشان کرد: اصول، اهداف و آرمان های امام در مسیر انقلاب اسلامی چیزی است که مقام معظم رهبری نیز آنها را برشمرد.

به گفته این مسئول دشمن شناسی و شناسایی ترفندها و روش های دشمنان از اصول مهم امام خمینی (ره) بود و مقام معظم رهبری نیز براساس همین اصل جامعه را به جهاد دعوت می کند.

فرهنگ و اقتصاد دو موضوع جدید دشمن برای ضربه زدن به ایران

دادستان کل کشور ادامه می دهد: امروز دشمنان تاکتیک و روش دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده که شناخت این روش ها وظیفه ما برای مقابله با آنها است.

حجت الاسلام منتظری یکی از توطئه های استکبار جهانی و ایادی آن را برعلیه کشور موضوع اقتصاد و فرهنگ دانست و اظهار کرد: ضربه زدن به اقتصاد و فشارهای اقتصادی و آسیب به فرهنگ جامعه اسلامی ایران از مهم ترین اهدافی است که دشمنان دنبال می کنند.

وی با اشاره به گسترش فضاهای مجازی در بین جامعه، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز فضای مجازی همانند غده های سرطانی در سطح جامعه در حال ریشه دواندن است.

دادستان کل کشور در ادامه راه اندازی شبکه ملی فضای مجازی را یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: امروز دشمن درصدد ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی ما بوده و باید برای جلوگیری از آن گام موثر برداشته شود.

وی تأکید کرد: امروز دشمنان ما به دنبال حمله کردن به اعتقادات، باورها و معارف دینی مردم هستند و بی تفاوتی نسبت به این موضوع موجب نابودی ما می شود.

کد N1282431

وبگردی