آفتاب
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی:

هدایت 50 درصد مردم به ورزش های همگانی در برنامه چشم انداز 1404

هدایت 50 درصد مردم به ورزش های همگانی در برنامه چشم انداز 1404

ارومیه- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: سند راهبردی و چشم انداز تا سال 1404 این فدراسیون هدایت 50 درصد مردم به سمت ورزش ‌های همگانی است.

علی مجدآرا روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی آذربایجان غربی افزود: ایجاد فضایی شاداب و با نشاط با همکاری تمامی سازمان ها و شهرداری ها و نهادینه سازی ورزش همگانی جهت سالم سازی روح و جسم آحاد مردم را در دستور کار داریم.
وی بیان کرد: مادران خانواده، سفیران توسعه ورزش همگانی و روی آوردن فرزندان به سمت و سوی ورزش هستند که باید مورد آموزش های اولیه برای ترغیب اعضای خانواده به سوی فعالیت های ورزش همگانی قرار گیرند.
وی ادامه داد: آموزش، تجهیزات و امکانات سخت افزاری و تعامل با اصحاب رسانه و تعامل با ارگان ها و سازمان های مرتبط نقش مهمی در فرهنگ سازی ورزش همگانی در سطح جامعه دارد.
وی گفت: کتاب تحول ورزش های همگانی با فعالیت سه هزار نفر روز گردآوری و تدوین شده است و از این پس ملاک ارزیابی هیات های ورزشی بر اساس اجرایی کردن طرح های مدون در این کتاب خواهد بود و تصویب طرح های این کتاب در شورای ورزش باید در دستور کار هیات های استانی قرار گیرد.
مجدآرا افزود: اجرای طرح همیار ورزش برای دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی از دیگر طرح های فدراسیون در سطح کشور است.
عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع گفت: اجرای طرح حیاط مدرسه با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در راستای استفاده از فضاهای موجود مدارس برای انجام فعالیت های ورزشی نوجوانان و جوانان در غنی سازی اوقات فراغت در دستور کار است.
وی اظهار کرد: ایجاد 100 ایستگاه ورزشی صبحگاهی رایگان در آذربایجان غربی با بهره گیری از 250 مربی کارشناس ترتیب بدنی گامی موثر در فرهنگ سازی ورزش همگانی در بین مردم جامعه است.
چمن گلی بیان کرد: طی یک سال گذشته اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت حمایت از ورزش استان به این اداره کل اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی آذربایجان غربی با ثبت نام 6 کاندیدا آغاز شد ولی در ادامه با انصراف پنج کاندید، فریدون نوری تنها کاندیدای باقی مانده موفق شد با کسب 15 رای موافق از 16 رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت ریاست این هیات ابقاء شود.
عقد تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون ورزش های همگانی و اداره کل ورزش و جوانان از دیگر برنامه در حاشیه این مجمع بود.
شبک **7126/1905 **1917
کد N1281943

وبگردی