آفتاب
بیانیه ارتش به مناسبت ارتحال امام خمینی (ه) و یوم الله 15 خرداد

خرداد فرصتی مغتنم برای بازشناسی رخدادها و پدیده های تأثیرگذار است

خرداد فرصتی مغتنم برای بازشناسی رخدادها و پدیده های تأثیرگذار است

تهران- ایرنا- ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و نیز یوم‌ الله 15 خرداد 1342، اعلام کرد: خردادماه فرصتی بسیار مغتنم و مهم برای بازخوانی و بازشناسی رخدادها و پدیده های تأثیرگذار است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه همچنین آمده است: این ماه، فرصتی ناب برای شخصیت شناسی امام راحل و اندیشه های تابناک و تاریخ ساز آن حضرت می باشد. تفکرات انقلابی که منجر به قیام 15 خرداد 42 و اوج گیری نهضت اسلامی و در نهایت فروپاشی نظام پهلوی در ایران شد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود آورده است: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه حضرت روح‌الله (ره) موجبات بیداری و احیاگری اسلامی با محوریت اسلام ناب محمدی (ص)، مقتدر و انقلابی را فراهم آورد. ‌قیام خونین 15 خرداد نیز سرآغاز فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‌بخشی به سلطه آمریکا و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر در ایران بود. قیامی که موجبات ظهور انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح مقاومت و حق‌طلبی در جوامع اسلامی و جامعه‌‌ بشری را فراهم آورد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز و در شرایطی که نظام سلطه بین‌المللی و در رأس آن شیطان بزرگ، آمریکا درصدد نفوذ به فرهنگ، روح و فکر جوانان ما و هماهنگ کردن فکر و فرهنگ آنان با فرهنگ غربی است، مطمئناً بازخوانی اندیشه‌های امام راحل (ره) خواهد توانست ضمن حفظ هویت ایمانی و انقلابی میهن اسلامی، روزنه‌های امید دشمنان را مسدود کند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه خود تصریح کرده است: مراجعه به تدابیر، رهنمودها و اندیشه های امام (ره) نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی می باشد. اندیشه های والایی همچون وحدت جامعه اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه و رهبری، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی که برخواسته از متن قرآن و تعالیم پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و تحت مدیریت و رهبری سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موجب خواهد شد انقلاب اسلامی ایران همچنان پرفروغ و بالنده استمرار یافته و با عبور از گذرگاه‌های بزرگ تاریخی، برگ‌های زرین جدیدی بر منظومه افتخارات و موفقیت‌های انقلاب و نظام اسلامی بیافزاید.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌در پایان ضمن دعوت از آحاد و اقشار ملت ایران برای حضور حماسی و پرشور در آیین‌های گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و یوم الله پانزدهم خرداد ماه اعلام می‌دارد ‌خانواده بزرگ ارتش با آمادگی روحی و معنوی در سایه تدابیر امام(ره) و رهبری، عمل به وصیت امام (ره) و تدابیر خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) را وظیفه خود دانسته و برای ارتقای امنیت ملی، تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهد گرفت.
اجتمام(1)**7029**2017
کد N1281364

وبگردی