آفتاب

ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش از ماموریت بازگشت

ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش از ماموریت بازگشت

بندرعباس – ایرنا – ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه با استقبال فرمانده این نیرو به بندرعباس بازگشت و در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت.

به گزارش ایرنا ، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تنب به استعداد 274 نفر پرسنل 15 فروردین به ماموریت گشت اطلاعاتی عملیاتی اعزام و پس از 55 روز دریانوردی و طی 6 هزار و 870 مایل دریایی به میهن بازگشت.
این ناوگروه اهدافی از قبیل اجرای دستورها و فرمان های مقام معظم رهبری ، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز در آوردن پرچم ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران در پهنه آب های بین المللی ، خنثی کردن پروژه ایران هراسی، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی و مقابله با پدیده دزدان دریایی ، ارزیابی توان ماندن در دریا بدون نیاز به هرگونه پشتیبانی از ساحل را پی گیری کرد.
انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران به جهانیان به خصوص کشورهای منطقه ای و همسایه ، انتقال فرهنگ بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دوست و برادر ، اشراف اطلاعاتی در منطقه توسعه یافته نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، شرکت در تمرین مشترک بانیروی دریایی هندوستان نیزازاهداف این ناوگروه بود.
شناسایی 36 مورد یگان شناور و پروازی نظامی ، رهگیری 762 فروند واحدهای نظامی و غیر نظامی عبوری در خلیج عدن ، مانیتورینگ 123 فروند کشتی تجاری و نفتکش عبوری ، اجرای 104 ساعت آموزش علمی عملی به کارکنان یگان های شناور ناوگروه و بازدید از بندرصلاله عمان برای نشان دادن اقتدار و رساندن پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سایر ملت ها را در مدت ماموریت خود اجرا کرد.
دراین روز همچنین ناوگروه چهل ویکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی با بدرقه امیر دریا دار سیاری فرمانده این نیرو برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد اعزام شد.
3219/ 6048 /1484
کد N1279695

وبگردی