آفتاب
در واکنش به تشدید حکم دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین؛

جابری انصاری: اینگونه اقدامات علیه رهبران سیاسی میانه رو، حل کننده مشکلات نیست

جابری انصاری: اینگونه اقدامات علیه رهبران سیاسی میانه رو، حل کننده مشکلات نیست

تهران- ایرنا- «حسین جابری انصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تشدید محکومیت «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: اینگونه اقدامات علیه رهبران سیاسی میانه رو، حل کننده مشکلات نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، جابری انصاری با ابراز تاسف شدید از تایید و تشدید حکم محکومیت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد اینگونه اقدامات علیه رهبران سیاسی میانه رو، حل کننده مشکلات بحرین نبوده و با پیچیده تر کردن این مشکلات، در نهایت به سود افراط گرایان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دادگاهی در بحرین روز گذشته (دوشنبه) حکم حبس شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق را به بیش از دو برابر افزایش داد، اقدامی که بنا بر هشدار این نهاد ممکن است ناآرامی های تازه ای را در این کشور رقم زند.
این دادگاه حکم حبس شیخ سلمان را از چهار سال به 9 سال افزایش داد. شیخ علی سلمان به اتهام دامن زدن به نافرمانی مدنی در بحرین، در بازداشت است.
بحرین از زمان سرکوب اعتراض های شیعیان در سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. شیعیان در جریان اعتراض های خود، اصلاحات سیاسی را مطالبه کرده اند.
اگرچه اعتراض های سال 2011 شیعیان با سرکوب شدید نیروهای حکومتی و عربی مواجه شد، اما معترضان گاه و بی گاه در روستاهای شیعه نشین اطراف منامه (پایتخت) تجمع می کنند و پلیس نیز با آنها به زد و خورد می پردازد.
شبد**1953 ** 1095
کد N1278977

وبگردی