آفتاب

حزب الله لبنان،تمدید زمان بازداشت شیخ سلمان را محکوم کرد و خواستار آزادی وی شد

حزب الله لبنان،تمدید زمان بازداشت شیخ سلمان را محکوم کرد و خواستار آزادی وی شد

بیروت – ایرنا - حزب الله لبنان عصر چهارشنبه با صدور بیانه ای حکم یک دادگاه رژیم بحرین مبنی بر تمدید زمان محکومیت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین و افزایش آن از 4 سال به 9 سال زندان را محکوم کرد و خواستار آزادی وی شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه حزب الله، این حکم جدید علیه شیخ سلمان، ادامه اقدامات ظالمانه و ستمگرانه رژیم بحرین درهدف گرفتن علما و صاحبان رای این کشور دانسته شده است.
در این بیانیه تاکید شده است که علمای بحرین همواره خواستار ادامه روش های مسالمت آمیز به ویژه برای مطالبه حقوق و تلاش برای رفع ظلم از ملت بحرین هستند و در راس آنان شیخ سلمان قرار دارد که همچنان بر ایجاد حل مسالمت آمیز برای بحران بحرین پافشاری می کند.
حزب الله از سازمان های بین المللی و موسسه های حقوق بشری و همه آزادگان و مستضعفان در جهان خواسته است تا به این حکم جدید علیه شیخ سلمان با صدای بلند اعتراض کنند و خواستار آزادی وی شوند.
در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: آزادی شیخ سلمان می تواند نخستین گام برای یک مسیر طولانی و اتخاذ تصمیمی برای حل سیاسی بحران بحرین و بازگشت ثبات به آن باشد و همزمان آرزوهای ملت بحرین برای داشتن یک زندگی شکوفا و فارغ از ظلم و ستم را محقق می سازد.
مردم بحرین در اعتراض به صدور حکم ظالمانه افزایش مدت زندان شیخ سلمان از4 به 9 سال از سوی رژیم آل خلیفه در مناطق مختلف این کشور راه پیمایی مسالمت آمیز برگزار کردند.
رژیم آل خلیفه روز گذشته با صدور حکمی مدت زندان شیخ سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین را از 4 سال به 9 سال افزایش داد و این حکم با اعتراض های شدید مردمی در جهان و منطقه مواجه شده است.
خاورم ** 1324
کد N1278968

وبگردی