آفتاب

تدابیر دارویی رفع جوش‌های صورت با گیاهان دارویی

تدابیر دارویی رفع جوش‌های صورت با گیاهان دارویی

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی تدابیر دارویی رفع جوش‌های صورت با گیاهان دارویی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, اکرم‌السادات اطیابی درباره تدابیر دارویی رفع جوش و مشکلات پوستی اظهار داشت: در درمان تمام بیماری‌ها از جمله مشکلات پوستی ابتدا باید با داروها و غذاها مواد زائد در خون را پاکسازی کنیم که از منضج‌ها و مسهل‌ها استفاده می‌کنند.

به‌گفته وی منضج داروها یا غذاهایی هستند که مواد زائد را در خون اصطلاحاً می‌پزند و مسهل‌ها مواد زائد به‌اصطلاح پخته‌شده را از بدن دفع می‌کنند.

  • معرفی یک منضج و مسهل ساده برای قبل از هر غذا

این متخصص طب سنتی افزود: گیاه شاه‌تره، کاسنی، بنفشه سه‌رنگ و شیرین‌بیان از مجموع به‌نسبت مساوی و آسیاب‌شده هر روز 2 قاشق غذاخوری در 3 لیوان آب جوشانده تا 1 و نیم لیوان باقی بماند. صاف شده و نیم ساعت قبل از هر غذا نصف لیوان میل شود.

  • معرفی یک منضج و مسهل ساده برای ناشتا

اطیابی اضافه کرد: عرق شاه‌تره،کاسنی و بید در مجموع یک لیوان + یک قاشق غذاخوری خاکشی + یک قاشق غذاخوری سکنجبین هر روز صبح ناشتا خورده شود و حداقل یک ساعت بعد از آن صبحانه صرف شود.

وی عنوان کرد: چنانچه در زمان مصرف داروها احساس سردی مزاج ایجاد شد (بی‌حالی, خواب‌آلودگی و ...) لازم است چند روز تا رفع علائم مصرف دارو قطع شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: با مصرف داروها در ابتدای درمان جوش‌ها ممکن است که جوش‌ها افزایش پیدا کند که به‌مرور از بین می‌رود. افزایش جوش‌ها در ابتدای درمان امری طبیعی است.

  • راه‌حل رفع خارش جوش‌ها

اطیابی خاطرنشان کرد: ممکن است که جوش‌ها در حین درمان خارش‌دار شود که برای رفع این خارش می‌توان از عرق کاسنی، بید یا شاه‌تره استفاده کرد.

کد N1278911

وبگردی