آفتاب

نگرانی سازمان ملل درباره آوارگان جمهوری آفریقای مرکزی

نگرانی سازمان ملل درباره آوارگان جمهوری آفریقای مرکزی

تهران- ایرنا- کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه با صدور بیانه ای اعلام کرد که هزاران نفر از آوارگان جمهوری آفریقای مرکزی که به مناطق شمال شرق کنگو پناه آورده اند، اکنون با کمبود شدید غذا روبه رو هستند.

به گزارش شبکه 5 تلویزیون فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد هشدار داد که آوارگان جمهوری آفریقای مرکزی در وضع نامناسبی قرار دارند و بسیاری از آنها از سوء تغذیه و بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده رنج می برند.
حمله شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی از ماه دسامبر سال 2013 میلادی تاکنون موجی از خشونت های مرگبار را در این کشور فقیر ایجاد کرده است.
بر اساس گزارش‌ها از ماه دسامبر، بیش از 2 هزار نفر در درگیری‌ها میان شبه نظامیان مسیحی و مسلمان در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند .
در نتیجه این خشونت‌ها حدود یک میلیون نفر نیز متواری شده‌اند.
در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 صلحبان آفریقایی و فرانسوی در آفریقای مرکزی مستقرند .
جمهوری آفریقای مرکزی پس از حملات هماهنگ شبه نظامیان مسیحی علیه گروه به طور عمده مسلمان سلکا صحنه خشونت‌های مرگبار بوده است. این درگیری‌ها به برکناری دولت فرانسوا بوزیزه رییس جمهوری این کشور و به قدرت رساندن میشل جوتودیا در مارس 2013 انجامید. بوزیزه پس از برکناری از قدرت، از کشور متواری شد.
جمهوری آفریقای مرکزی با وجود برخورداری از منابع غنی معدنی از جمله طلا و الماس، کشوری بسیار فقیر به شمار می‌آید و بعد از استقلال در سال 1960 صحنه کودتا و شورش‌های مختلف بوده است.
خاورم**9041**1144
کد N1278788

وبگردی