آفتاب

ایران آماده اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است

ایران آماده اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است

اسلام آباد - ایرنا - معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی تاکید که ایران در راستای تقویت تعامل میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، آماده اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو این سازمان بین المللی در رشته مختلف است.

'وحید احمدی' روز سه شنبه در سخنرانی در پانزدهمین نشست مجمع عمومی 'کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی'(کامستک) که به میزبانی اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد، گفت: ایران علاوه بر حضور فعال در برنامه های گوناگون سازمان همکاری اسلامی ازجمله در عرصه نانوفناوری، دانشگاه های مجازی و پارک های علم و فناوری، آمادگی دارد همکاری خود را با سازمان همکاری اسلامی را در حوزه های پروژه های مشترک در زمینه مطالعات زیست محیلی، اکولوژیک و اقیانوسی (oceangraphic)، علم نجوم، علوم و فناوری هوا-فضا، ارائه خدمات آموزشی به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باهدف تقویت جایگاه علمی و اشتغال زایی و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو این سازمان گسترش دهد.
وی با تاکید بر حمایت کامل ایران از تلاش ها در جهت تقویت همکاری در حوزه علوم و فناوری و افزایش تعامل در زمینه های مربوطه به ویژه میان کشورهای اسلامی گفت: ایران توجه جدی به رویکرد تقویت ارتباط میان شخصیت های علمی و دانشگاهی این کشور و مجامع علمی سایر کشورها دارد.
احمدی گفت: اعتقاد داریم مجامع علمی در جهان اسلام برای به حداقل رساندن فاصله ها و نابرابری های موجود در جهان و جبران فقر و عقب ماندگی برخی کشورها باید تلاش دسته جمعی داشته باشند.
معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ایران گفت: با توجه به ظرفیت های بالای علمی و فناوری ایران در منطقه ازجمله برخورداری از جمعیت دانشجویی چهار میلیون و 800 هزار نفری، حدود دو هزار و 400 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، 700 موسسه تحقیقاتی و مطالعاتی، 38 پارک فناوری و حدود چهار هزار شرکت کوچک و متوسط فعال در حوزه علم و فناوری، در مسیر تحقق اهداف برنامه اقدام 10 ساله کامستک گام های بلندی برخواهد داشت.
وی اظهار داشت: ایران در بودجه سال مالی جدید خود، در راستای کمک به تحقق اهداف برنامه اقدام 10 سال سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، بر میز بودجه انجام فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی خود افزوده است و این مهم می تواند حرکت به سمت محقق کردن اهداف علمی و فناوری را تسریع کند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تمام اعضای سازمان همکاری اسلامی باید از فرصت تعامل و همکاری برای ایجاد محیطی امن و باثبات در جهان اسلام استفاده کنند.
وی گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید گام های بلندتری در جهت توسعه و پیشرفت در حوزه علوم و فناوری بردارند.
پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی موسوم به 'کامستِک' (COMSTECH) صبح سه شنبه با حضور رئیس جمهوری پاکستان، به میزبانی اسلام آباد کار خود را آغاز کرد.
آساق**1723
کد N1278475

وبگردی