آفتاب

بازدید برنده جایزه بین المللی یونسکو از پژوهشکده بیوتکنولوژی

بازدید برنده جایزه بین المللی یونسکو از پژوهشکده بیوتکنولوژی

زبتاخان شینواری دانشمند پاکستانی برنده جایزه بین المللی یونسکو و رئیس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و آشنایی با اعضای هیات علمی و پژوهشی این پژوهشکده، از نحوه فعالیت و تحقیقات این واحد پژوهشی استقبال کرد.

این استاد دانشگاه علم و بیوتکنولوژی «کوهات» از وجود نقاط مشترک بین دو کشور خبر داد و پیشرفت های علمی تکنولوژیک ایران را در این زمینه شایسته تقدیر دانست و گفت: همکاری های دوجانبه بین دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان باید در جهت راهبرد هدف­های پژوهشی بیشتر شود.

وی بر توسعه همکاری های علمی و فنی بین المللی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های ایران و پاکستان تاکید کرد.

پروفسور شینواری متخصص در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشاورزی و برنده چهارمین دوره جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا است و ریاست فرهنگستان علوم پاکستان و دپارتمان بیوتکنولوژی دانشگاه «قائد اعظم» دانشگاه اسلام آباد را بر عهده دارد.

از تحقیقات و پژوهش­های ارزنده وی می توان به فعالیت در حوزه ایمنی زیستی، توسعه برنامه های آموزشی در حوزه اخلاق در علم و هدایت چندین پروژه دانشجویی اشاره کرد.

در این نشست موضوعات مربوط به همکاری­های دوجانبه از جمله افزایش سطوح کیفی نیرو­های انسانی، تبادل دانشجویان مقطع دکتری بین دوکشور، کاهش اثرات سوء تغییر اقلیم و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در زمینه افزایش تحمل گیاهان به تنش های محیطی، برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر و بازدید­های دوجانبه از موسسات و مراکز تحقیقاتی دو کشور، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کد N1278469

وبگردی