آفتاب
کارشناس حقوقی عنوان کرد؛

رسیدگی به تخلفات 820 شرکت حمل و نقل جاده ای در یک سال گذشته

رسیدگی به تخلفات 820 شرکت حمل و نقل جاده ای در یک سال گذشته

تهران- ایرنا- کارشناس اداره حقوقی حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران گفت: در یک ‌سال گذشته به تخلفات 820 شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان رسیدگی شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «نرگس جابری» عمده تخلفات این شرکت‌ها را صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان ، سوء استفاده از کارت هوشمند، قاچاق کالا، بکارنگرفتن تجهیزات ایمنی عنوان کرد.
وی در خصوص کمیسیون ماده 11 استانی افزود: در سال گذشته 335 مورد پرونده رانندگان متخلف مورد بررسی قرار گرفت که حسب مورد از یک ماه تا یک ‌سال حکم بر ابطال کارت هوشمند خاطیان صادر شد و از جمله این تخلفات سرعت غیرمجاز، حرکت در ساعت غیرمجاز، قاچاق کالا، نرساندن کالا به مقصد، اضافه تناژ و ... بوده است.
این کارشناس حقوقی یادآور شد: در نیمه دوم سال گذشته، 16 مورد از شرکت‌های متخلف حمل و نقل کالا و مسافر اقدام به ایجاد دفاتر غیرمجاز جهت صدور بارنامه وحمل بار تجاری کرده بودند که پلمپ شدند.
جابری گفت: درحال حاضر، 75 دفتر غیرمجاز دیگر شناسایی شده که به محض بررسی مجدد، تکمیل مدارک و ارسال به حقوقی، اقدامات قضایی برای پلمپ انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ از 75 شرکت اعلامی 35 مورد شرکت های حمل و نقل داخل شهری هستند که بدون داشتن مجوز از این اداره کل اقدام به صدور بارنامه برون شهری کرده اند.
این کارشناس حقوقی افزود: بازرسان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دقت بر عملکرد این شرکت‌ها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهد کرد.
وی افزود: این اداره کل به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی شرکت‌های بدون مجوز نیز می‌کند و با هشدارهای لازم، زمینه را برای اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت آنها فراهم می‌کند.
جابری تاکید کرد: اگر شرکت‌های فاقد مجوز به اخطارهای این اداره کل بی توجهی کنند یا نسبت به اخذ مجوز اقدام نکنند، اقدام های حقوقی پلمپ آنها به عمل می‌آید.
وی با اشاره به کمیسیون ماده 12 گفت: در سال گذشته در مجموع برای 87 شرکت تذکر کتبی با درج در پرونده صادر شد و 723 مورد پرونده به علت تکرار تخلف به کمیسیون ستادی ماده 12 آیین نامه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای معرفی شدند.
کارشناس اداره حقوقی حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران اظهار داشت: اگر شهروندان درخصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره کل اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی ‌شود.
اقتصام **1070**1561
کد N1278255

وبگردی