آفتاب
والیبال انتخابی المپیک - ژاپن؛

تیم ملی والیبال برابر فرانسه شکست خورد

تیم ملی والیبال برابر فرانسه شکست خورد

تیم ملی والیبال ایران سومین بازی خود را در رقابتهای انتخابی المپیک برابر فرانسه، قهرمان لیگ جهانی برگزار کرد و نتیجه را به این تیم قدرتمند واگذار کرد تا نخستین باخت کشورمان ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی والیبال ایران و فرانسه از ساعت ۱۱:۱۰ روز سه شنبه دیدار خود را در رقابتهای انتخابی المپیک در سالن مترو پولیتن شهر توکیو برگزار کردند که این دیدار با برتری ۳ بر صفر تیم فرانسه به پایان رسید. تیم فرانسه به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ برتری خود را ثبت کرد.

سرویس‌های بی مهار خروس‌ها
رائول لوزانو در غیاب امیر غفور از شهرام محمودی در پست پشت خط زن استفاده کرد. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور و فرهاد ظریف (لیبرو) دیگر بازیکنان حاضر در ترکیب تیم کشورمان بودند.

تیم ایران بازی را خوب شروع کرد. اگرچه سرویس های لروکس دریافت کننده های تیم کشورمان را تحت تاثیر قرار داد اما در خط حمله تیم کشورمان بدون اشتباه به امتیازگیری پرداخت و وقت نخست استراحت فنی را از حریف ۸ بر ۷ پیش افتاد.

در حالی که ایران ۹ بر ۷ پیش افتاده بود خروس ها با سرویس های سهمگین خود بازی را برگرداندند و ۱۲ بر ۱۰ پیش افتادند تا لوزانو تقاضای تایم اوت کند. با بازگشت لروکس به خط سرویس، بار دیگر دریافت‌های ایران به مشکل بر خورد و سرعت در خط حمله ایران کاملا از کار افتاد تا خروس ها با دفاع بازیکنان بلندزن ایران، وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۲ از آن خود کنند.

فرانسه با امتیازگیری انگاپت و روژیه، کار را برای شاگردان لوزانو دشوار کرد. با وجود تغییراتی که لوزانو در امتیازات پایانی انجام داد تحولی در بازی ایران ایجاد نشد و فرانسه بر بازی مسلط بود و این ست را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود پایان داد.

دریافت کننده‌ها تحت تاثیر حریف
در ست دوم تغییری را در ارنج ایران شاهد نبودیم. در امتیازات اول این ست بازیکنان کشورمان چندین بار توپ های برگشتی را از دست دادند و در مقابل فرانسوی ها با سرویس های سهمگین خود دریافت کننده‌های ایران را تحت فشار قرار دادند و با دفاع های خوبی که روی تور و انتهای زمین داشتند برتری ۸ بر ۵ را در وقت نخست استراحت فنی رقم زدند.

اشتباهات شاگردان لوزانو برتری ۱۲ بر ۸ حریف را بدنبال داشت که سرمربی ایران تقاضای تایم اوت کرد. دریافت های بد تیم ایران همچنان ادامه یافت و فرانسه روند امتیازگیری خود را تداوم بخشید تا وقت دوم ست دوم را ۱۶ بر ۱۱ به نام خود ثبت کند.

لوزانو در بازگشت دو تیم به زمین تغییراتی را در ارنج تیم ایجاد کرد. مرندی و زرینی وارد میدان شدند تا شاید تحولی در روند بازی ایجاد شود. پس از آن فرهاد قائمی به ترکیب اضافه شد اما دفاع روی تور فرانسه اجازه خود نمایی را به مهاجمان روی تور ایران نداد و این ست هم با برتری ۲۵ بر ۱۸ فرانسه خاتمه یابد.

تلاش نافرجام در ست سوم
با شروع ست سوم وضعیت دو تیم تغییری نکرد و تنها مرندی در ترکیب ایران باقی ماند. ایران دو امتیاز اول را بدست آورد اما فرانسه خیلی زود جبران کرد و ۵ بر ۴ پیش افتاد. شاگردان لوزانو که در دو ست اول توپ های برگشتی زیادی را از دست داده بودند این بار اعتماد به نفس بیشتری داشتند و با امتیازگیری خوبی که از این توپ ها داشتند وقت نخست را ۸ بر ۶ پیش افتادند.

تیم ایران در این لحظات دریافت‌های بهتری داشت و امتیازهای خوبی را کسب کرد تا ۱۲ بر ۸ پیش بیفتد تا فرانسه تقاضای تایم اوت کند. یک اشتباه از قائمی و هماهنگی حریف روی تور باعث شد تا فرانسه اختلاف را کاهش دهد. وقت دوم استراحت فنی این ست با برتری ۱۶ بر ۱۴ تیم کشورمان همراه شد.

فرانسه با دفاع عالی در انتهای زمین بازی را در امتیاز ۱۶ برابر کرد. در حالی که تیم کشورمان ۱۸ بر ۱۶ پیش افتاده بود دریافت ناقص سرویس حریف دو تیم را برابر کرد و روژیه برتری ۱۹ بر ۱۶ حریف را رقم زد تا کاملا شرایط به سود فرانسه تغییر کند. پس از آن چند اشتباه غیرمنتظره از سوی بازیکنان کشورمان سر زد تا فرانسه ست سوم را ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کند و در مجموع ۳ بر صفر پیروز شود.

 

کد N1277922

وبگردی