آفتاب

عمان و منطقه آزاد چابهار برای ساخت فیلم سینمایی مشترک توافق کردند

عمان و منطقه آزاد چابهار برای ساخت فیلم سینمایی مشترک توافق کردند

چابهار- ایرنا- «خالد الزدجانی» رئیس انجمن سینمایی و جشنواره های بین المللی مسقط عمان در سفر به منطقه آزاد چابهار عصر سه شنبه در نشست با مدیران منطقه آزاد برای ساخت نخستین فیلم سینمایی مشترک در زمینه مستند و روایی توافقنامه امضا کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: هیات فرهنگی کشور عمان در سفر 2 روزه علاوه بر امضای توافق نامه از مناطق تفریحی، گردشگری و تاریخی شهرستان چابهار دیدن و نشست های جداگانه با اعضای شورای شهر و هنرمندان بومی سیستان وبلوچستان برگزار خواهند کرد.
نصیر بارکزهی افزود: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی می تواند با کشورهای منطقه همکاری فرهنگی، تجاری و اقتصادی داشته باشد.
وی به توانایی هنرمندان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: استعدادهای درخشان هنرمندان می تواند چهره این استان را به خوبی برای کشورهای همجوار تبیین کنند.
وی بیان کرد: حقوق مادی و معنوی این فیلم برای حضور در جشنواره های جهانی نیز به 2 طرف تعلق خواهد گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد: با توجه به ارتباط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دیرینه بین ایران و عمان و حضور یک سوم جمعیت مردم بلوچ در عمان زمینه همکاری ها فرهنگی و تجاری توسعه پیدا می کند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 / 6081
کد N1277831

وبگردی