آفتاب

تولید گل رز هلندی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو برابر افزایش یافت

تولید گل رز هلندی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو برابر افزایش یافت

گچساران - ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تولید گل رز هلندی در این استان نسبت به سال 92 بیش از دو برابر افزایش یافته است.

جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سالانه بیش از 13 میلیون و 500 هزار گل رُز شاخه بریده در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود در حالی که میزان تولید این محصول در پایان سال 92 شش میلیون و 500 هزار شاخه بود.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی پیش بینی شده با بهره برداری از چند واحد گلخانه ای تولید گل رز هلندی جدید میزان تولید این محصول در پایان سال 95 به 17 میلیون شاخه در سال خواهد رسید.
وی اظهار کرد: بیش از 25 گل خانه تولید گل در این استان فعال است.
گوهرگانی اظهار کرد: این گلخانه ها با وسعت 45 هکتار برای بیش از دوهزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی ابراز کرد: با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا، بخش عمده ای از گل های تولید شده به استان های تهران و اصفهان نیز صادر می شود.
گوهرگانی بیان کرد: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: فراهم کردن زمینه صادرات این محصول،توسعه گلخانه های انفرادی و فعال کردن مجتمع های گلخانه ای در شهرستان ها از عمده برنامه های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش است.
وی در ادامه میزان تولید صیفی و سبزی گلخانه های استان را سالانه حدود هفت هزار تن اعلام کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تامین نیازهای ضروری بازار استان های جنوبی کشور دارد.
8143/6162/1662
کد N1277387

وبگردی