آفتاب

تلاش عراق برای افزایش صادرات نفت

تلاش عراق برای افزایش صادرات نفت

عراق تصمیم دارد تا در ماه ژوئن 5 میلیون بشکه نفت بر صادرات خود بیفزاید. یک منبع آگاه در این زمینه به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که عراق با این ...

گروه نفت و پتروشیمی:عراق تصمیم دارد تا در ماه ژوئن 5 میلیون بشکه نفت بر صادرات خود بیفزاید. یک منبع آگاه در این زمینه به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که عراق با این میزان افزایش عرضه، قصد دارد تا پیش از نشست اوپک میزان صادرات خود را بالاتر ببرد. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در میان کشورهای عضو این سازمان است، تازه‌ترین هدف خود را صادرات 47/ 3 میلیون بشکه‌ نفت در روز از پایانه جنوب این کشور از ماه آینده قرار داده است.

عربستان سعودی، کویت، ایران و امارات متحده عربی نیز برنامه‌هایی برای افزایش تولید و منابع خود در سه ماه سوم سال جاری دارند. اگرچه قیمت نفت اخیرا بعد از تجربه پایین‌ترین نرخ در 12 سال گذشته رو بهبود گذاشته است، با این حال رقابت ایران و عربستان برای حفظ سهم بازار انتظارها را برای توافق بر سر تعدیل تولیدات در نشست پنج‌شنبه اوپک کاهش داده است.

چشم‌انداز عدم توافق برای تعدیل تولید در اوپک در حالی وجود دارد که به نظر می‌رسد صادرات اضافی و تزریق منابع جدید به بازار می‌تواند اختلال عرضه‌ای که اخیرا باعث رشد قیمت‌ها شده است را خنثی کند. به گزارش منابع آگاه، شرکت بازاریابی نفت عراق 5 میلیون بشکه نفت خام سبک بصره را برای تحویل به همکاران بالادستی خود از جمله پترو چاینا، انی و لوک اویل در ماه ژوئن بارگیری کرده است.

کد N1277209

وبگردی