آفتاب
معاون رئیس جمهوری:

محیط زیست حامی فعالیت واحدهای اقتصادی مبتنی بر صنعت پاک است

محیط زیست حامی فعالیت واحدهای اقتصادی مبتنی بر صنعت پاک است

ارومیه- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست حامی فعالیت و شکل گیری واحدهای اقتصادی و صنایع پاک است.

معصومه ابتکار روز دوشنبه در سفر به شهرستان سلماس درجلسه شورای اداری این شهرستان افزود : محیط زیست هیچ مخالفتی با فعالیت های صنعتی ندارد درصورتی که منافاتی با ضوابط زیست محیطی نداشته باشند.
وی بیان کرد: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و شکل گیری صنایع پاک برای ایجاد اشتغال در کشور و جذب سرمایه گذار از اهداف مهم دولت است.
ابتکار گفت: ما آمادگی لازم را برای کمک به راه اندازی این واحدها داریم و با فضای بازی که درعرصه بین الملل برای ایران فراهم شده، امید شکل گیری واحدهای اقتصادی و جذب سرمایه گذاران افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: دولت ازهمه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران که فعالیت های آنها دانش بنیان و مطابق با ضوابط زیست محیطی است، استقبال کرده و حمایت می کند.
معاون رئیس جمهوری درباره فراهم ساختن بسترهای آموزش زبان مادری به عنوان مطالبه مردم سلماس نیز افزود : آذربایجان غربی منطقه و زیستگاه اقوام و ادیان مختلف بوده و همه آنها قابل احترام هستند.
وی اضافه کرد : دولت تدبیر و امید نیز به این موضوع توجه خاصی داشته و در زمینه آموزش زبان مادری و بحث فرهنگستان تصمیمات خوبی را در حال پیگیری است.
معاون رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به سلماس با سازمان های مردم نهاد زنان روستایی این شهرستان نیز دیدار کرد و گفت : رئیس جمهوری مطابق قول هایی که در دوران نامزدی برای انتخابات داده ، عمل کرده و با همت مردم و مسئولان امروز شاهد بازگشت تدریجی زندگی به دریاچه ارومیه هستیم.
ابتکار اضافه کرد: مردم استان باید در استفاده از منابع آبی خود دقت لازم را داشته باشند تا حاصل تلاشها و اقدامات انجام شده به نتیجه مورد انتظار برسد.
وی اظهار کرد : باید انقلابی در این بخش رخ دهد تا مردمان این خطه بتوانند زندگی پر باری داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری افزود: مشارکت مردم برای تحقق این اهداف ضروری می باشد چرا که دریاچه ارومیه امروز به موضوعی جهانی تبدیل شده است.
ابتکار گفت : هم اکنون برنامه های مطلوبی در زمینه فرهنگسازی درباره مصرف بهینه آب کشاورزی در90 روستای حوضه دریاچه برنامه ریزی شده است که با اجرای آنها تحولاتی عمیق در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی رخ می دهد.
در این دیدار مردمی شهروندان سلماسی به عنوان یادبود به معصومه ابتکار نماینده دولت به پاس خدمات دولت تدبیر و امید در پی گیری موضوع احیای دریاچه ارومیه تابلو فرشی را تقدیم کردند.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید در بیست و هشتمین دور سفرهای استانی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه میهمان مردم آذربایجان غربی است.
استان آذربایجان غربی با 17 شهرستان سه میلیون و 322 هزار نفر جمعیت دارد.
کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستان های استان تهران (اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان و کرمان سفر کرده است .
شبک 7125/1905
کد N1276912

وبگردی