آفتاب

صالحی: تمام شرایط برای جهش بزرگ ایران اسلامی فراهم است

صالحی: تمام شرایط برای جهش بزرگ ایران اسلامی فراهم است

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اجرای برجام زمینه هرچه بیشتر تعاملات بین المللی را فراهم کرده است، گفت: هم اکنون تمام شرایط و زیر ساخت ها برای جهش بزرگ ایران اسلامی فراهم است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا ، سید علی اکبر صالحی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران در سخنانی افزود: ایران با توجه به اندوخته های 40 سال گذشته خود هم اینک در سکوی پرتاب قرار گرفته است.
وی با تاکید براینکه اجرای برجام خوشبختانه شرایط مناسبی را در فضای کلی کشور ایجاد کرده است ، به پیشرفت های صنعت هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: در بحث هسته ای به عنوان یک صنعت استراتژیک بسیاری از کشورها در حال حاضر درخواست امضای قرارداد از ما کرده اند ، چراکه ایران از آستانه های پیش رو عبور کرده است.
صالحی افزود: در حال حاضر تعاملات بین المللی رو به بهبود و شرایط به گونه ای است که همه در جهت بهتر شدن جایگاه ایران در حال حرکت است.
وی با اشاره به توجه نظام به حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان گفت: این موضوع نشان از آن دارد که متولیان متوجه درد شده اند و برای علاج و پیچیدن نسخه در تلاش هستند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ، دولت سرمایه بسیار مناسبی را در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده است که این خود بارقه امیدی برای رشد ، توسعه و پیشرفت علم و فناوری است.
صالحی با مقایسه پیشرفت کشورمان نسبت به دوران قبل از انقلاب گفت: به عنوان مثال دانشگاه شریف که در حال حاضر در سطح جهانی ممتاز است از سطح دکترا برخوردار نبود و در سطح فوق لیسانس تنها یکی دو رشته فعال بودند ، این درحالی است که هم اکنون 2هزار فارغ التحصیل که نیمی از آنها دکترا و نیمی فوق لیسانس هستند از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ گونه تبلیغاتی در ارتباط با پیشرفت و توسعه زیرساخت ها در کشور صورت نمی گیرد گفت: بسیاری از خارجی ها که به ایران مسافرت می کنند از اینکه شیرهای آب و لوله گاز در کنار یکدیگر قرار دارند ، این خدمت رسانی برای آنها بسیار تعجب آور است.
کد N1276853

وبگردی