آفتاب

تحولات و رویدادهای عراق در یک نگاه/ دوشنبه 10 خرداد

تحولات و رویدادهای عراق در یک نگاه/ دوشنبه 10 خرداد

تهران – ایرنا – آزادسازی 27 روستا در جریان عملیات فلوجه، کشته شدن بیش از 50 تروریست داعش در عملیات نیروهای عراقی، آزادسازی منطقه الصقلاویه در شمال غرب فلوجه و اظهارات رئیس جمهوری در محکومیت انفجارهای بغداد از جمله رویدادهای عراق در روز دوشنبه 10 خرداد است.

به گزارش ایرنا، نیروهای پلیس فدرال عراق روز دوشنبه در جریان عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال تروریست های داعش، 27 روستا را در عملیات «شکست تروریسیم» آزاد کردند.
«رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: داعش به دنبال استفاده از 240 خانواده به عنوان سپر انسانی بود، ولی نیروهای امنیتی عملیات خود را برای نجات جان این خانواده ها متوقف کردند و سپس عملیات را از سرگرفتند.

** کشته شدن بیش از 50 تروریست در عملیات آزادسازی فلوجه
فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه امروز (دوشنبه) گفت که تاکنون بیش از 50 تروریست داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی در مرکز شهر فلوجه که از بامداد امروز شروع شده است، کشته شدند.
عبدالوهاب ساعدی عنوان کرد: نیروهای عراقی بامداد دوشنبه عملیات خود برای پاکسازی شهر فلوجه را از جنوب این شهر شروع کردند و در حال حاضر مشغول نبرد با گروه های تروریستی هستند که نبرد آنها تا به این لحظه ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر درگیری ها در حد فاصل منطقه «النعیمیه» و «الشهداء» جریان دارد و علت شروع عملیات نیروهای عراقی از جنوب شهر فلوجه خالی از سکنه بودن این منطقه است؛ چرا که هدف اصلی عملیات حفاظت از جان شهروندان فلوجه است.

** آزادسازی منطقه القصلاویه در شمال غرب فلوجه
منابع نظامی عراقی روز دوشنبه از آزادسازی کامل منطقه القصلاویه در شمال فلوجه خبر دادند.
نیروهای عراقی در ادامه پیشروی برای آزادسازی شهر فلوجه شهر القصلاویه را به طور کامل آزاد کردند. یگان چهاردهم ارتش عراق با پیشروی به سمت مرکز این شهر پرچمک عراق را بر فراز مرکز پلیس این شهر به اهتزاز در آورد.

** کشته شدن 26 نفر در انفجارهای تروریستی بغداد
منابع پلیس عراق اعلام کردند که در انفجارهای تروریستی در شمال بغداد 26 کشته و 63 نفر دیگر شدند . یک خودروی بمب گذاری شده در بازار 'شلال' در منطقه 'الشعب' در شمال شرق بغداد و یک خودروی بمب گذاری شده دیگر در منطقه 'الطارمیه' در شمال بغداد منفجر شدند.

** هدف از انفجارهای بغداد را به تاخیر انداختن شکست داعش
رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه ضمن محکوم کردن انفجارهای بغداد و مقدادیه عراق، آن را اقدامی برای به تاخیر انداختن شکست داعش دانست.
فواد معصوم از نیروهای امنیتی خواسته است تا همه تلاش خود را برای خنثی کردن برنامه تروریست ها به کار گیرند. وی در ادامه با ابراز ناراحتی از کشته و زخمی شدن شهروندان بی گناه عراقی در نتیجه اقدامات تروریست ها، از نیروهای امنیتی خواست تا برای تسریع در شکست گروه های تروریستی، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

** آزادی چهار روستا در شمال عراق از تصرف داعش
حملات نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق که از دیروز یکشنبه با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز شده است، امروز دو شنبه، منجر به آزادی چهار روستا در محور 'خازر' از توابع بخش 'خباب' در شرق موصل مرکز استان نینوا شد.

** اعتراض نماینده سنی عراق به سفیر عربستان
نماینده «اتحاد قوا» مهمترین فراکسیون اهل سنت عراق در پارلمان، به دخالت های سفیر عربستان سعودی در امور داخلی عراق اعتراض کرد.
«طالب عبدالواحد الخریبط» در اظهاراتی که روز دوشنبه در سایت خبری «المعلومه» منتشر شد گفت که سفیر عربستان سعودی هر از چندی با تعدادی از سیاسیون عراق به ویژه از اتحاد قوا دیدار می کند و آنها را علیه تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' و روند سیاسی عراق تحریک می کند.
خاورم**9364**1144
کد N1276730

وبگردی