آفتاب
رئیس سازمان سما خبر داد:

افزایش شهریه ۱۰ تا ۲۰ درصدی مدارس سما

افزایش شهریه ۱۰ تا ۲۰ درصدی مدارس سما

رییس سازمان سما گفت: شهریه مراکز سازمان سما در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، میزان شهریه‌های دریافتی بر اساس امکانات، تجهیزات و نوع منطقه‌ای که مدرسه در آن قرار دارد متفاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد زرهانی امروز در نشست خبری  با جمعی از خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما در استان تهران، از سال جاری تمامی مدارس و آموزشکده‌های جدید استان زیر نظر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می‌شوند و بر این اساس  هر واحد دانشگاهی تهران صاحب یک واحد سما خواهد شد.

وی افزود: بر مبنای سیاست که داریم تعداد دانش‌آموزان شهر تهران سالیانه تا ۱۰ درصد افزایش می یابد و برای توسعه مدارس برنامه ای نداریم.

رئیس سازمان سما تاکید کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی سما و ۱۰۰ هزار دانشجو در واحد های سما مشغول تحصیل هستند.

زرهانی بیان کرد: با وزارت آموزش وپرورش تعامل خوبی داریم و هر دانش‌آموز روستایی حدود ۴۰۰ هزار و دانش‌آموز شهری تا سقف یک میلیون تومان هزینه برای آموزش پرورش تحمیل می کند در حالی که سازمان سما توانسته سالیانه ۱۰ تا ۲۰ درصد از سقف هزینه‌های آموزش و پرورش را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس سما را وزارت آموزش وپرورش تعیین می کند تصریح کرد:  شهریه مراکز سازمان سما در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد  البته میزان شهریه‌های دریافتی از دانش آموزان بر اساس امکانات، تجهیزات و نوع منطقه‌ای که مدرسه در آن قرار دارد، متفاوت است.اما تاکنون مدارس سما شائبه هایی که درباره ی برخی از مدارس غیر دولتی وجود دارد نداشته است.

رییس سازمان سما گفت: تامین نیروی انسانی صالح و کارآمد،آموزش علوم قرآنی، آموختن فن یا حرفه به دانش‌آموزان، تمرکز سلامت جسم و روان دانش‌آموزان، آموزش زبان‌های خارجی از  جمله برنامه‌های سازمان سما به منظور برندسازی مدارس و آموزشکده‌ها است.

وی  بیان کرد: برنامه های ما در مدارس به گونه ای است که  به استخدام، کارآفرینی و کسب مهارت عملی دانش‌آموزان منتهی می شود و دانش آموزان به گونه ای تربیت می شوند که با اندیشه، فرهنگ و معارف اسلامی آشنا شوند و نسبت به هویت اسلامی خود احساس تعلق داشته باشند.

رییس سازمان سما  بیان کرد: در حال حاضر تنها یک سوم مدارس زیر نظر این سازمان هوشمند هستند و توسعه آن را پیگیری خواهیم کرد.

زرهانی از راه‌اندازی مراکز آموزش زبان در واحدهای این سازمان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان سما راه‌اندازی انستیتو زبان در شهرهای مختلف است اگر اساسنامه آن به امضای رییس دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما برسد راه اندازی خواهیم کرد.انستیتو سازمان سما تنها به آموزش زبان انگلیسی متمرکز نمی شود و پیرو بیانات رهبری سایر زبان‌های مهم دنیا نظیر عربی و فرانسه  و ... آموزش داده می شود.

کد N1276582

وبگردی