آفتاب

انتقاد معاون مرکل از پیمان تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا

انتقاد معاون مرکل از پیمان تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا

تهران – ایرنا – معاون آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتقاد از موضع وی در حمایت از توافق تجاری اتحادیه اروپا و آمریکا، گفت که وی نباید با عجله کاخ سفید برای تکمیل این پیمان تا پایان سال 2016، همراهی کند.

به گزارش پایگاه خبری نیویوروپ، زیگمار گابریل که علاوه بر معاونت آنگلا مرکل و رهبری حزب سوسیال دمکرات، وزیر اقتصاد آلمان نیز هست، افزود: حمایت مرکل از خواست باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تکمیل سریع پیمان تجاری و سرمایه گذاری آمریکا و اتحادیه اروپا(فراقیانوس اطلس)در سال 2016، نادرست است.
گابریل به روزنامه منطقه ای آر ان دی گفت:این سخن صدراعظم درجریان دیدار اوباما از آلمان که «ما خواهیم توانست مذاکرات تجاری را در هر شرایطی تا پایان سال جاری تکمیل کنیم» و تاکید بر آن، نادرست است.
گابریل افزود که حزب سوسیال دمکرات در هیچ توافق بدی مشارکت نخواهد کرد و وی هیچگاه توافقی را که حق شرکت ها را برای درخواست تجدیدنظر در دادگاه های غیرعلنی خصوصی و تجاری محفوظ نگهدارد، تصویب نخواهد کرد.
اوباما در ملاقات ماه آوریل با مرکل گفت: هر دو توافق دارند که آمریکا و اتحادیه اروپا باید مذاکرات در باره این پیمان تجاری را ادامه دهند.
مرکل نیز گفت: این توافق بسیار مفید خواهد بود و این مذاکرات باید سریع تر صورت بگیرد.
مرکل، اوباما و بقیه رهبران گروه 7 شامل ژاپن، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و کانادا در نشست ژاپن، بار دیگر این پیمان را فراگیر و به سود همه طرف ها، دانستند.
با وجود حمایت کمیسیون اروپایی از این توافق، بسیاری از شهروندان آلمان با آن مخالف هستند.
بر اساس نظرسنجی شبکه« ای آر دی» آلمان، 70 درصد شهروندان این کشور بر این باورند که زیان های این پیمان بیشتر از منافع آن است.
اروپام**1486**1856
کد N1276497

وبگردی