آفتاب
بازیکنانی که شادی کردن بلد نیستند؛

جام کشیدن ممنوع/ ضرورت آموزش به بازیکنان برای برگزاری جشن قهرمانی

جام کشیدن ممنوع/ ضرورت آموزش به بازیکنان برای برگزاری جشن قهرمانی

جام قهرمانی رقابتهای جام حذفی به ذوب آهن رسید تا پرونده یک سال فوتبال باشگاهی ایران بسته شود اما ضرورت آموزش تیم ها برای برپایی جشن قهرمان هنوز احساس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بی تردید برگزاری جشن قهرمانی در رقابتهای لیگ و جام حذفی نسبت به سال های گذشته با جهش بزرگی همراه بوده اما هنوز با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی داریم و بخش بزرگی از این نقیصه به باشگاه ها بازمی گردد.

در رقابتهای لیگ برتر شاهد بودیم که بازیکنان استقلال خوزستان از فرط شادی قهرمانی در لیگ، کمتر فرصت دست به دست شدن جام را به یکدیگر دادند. این اتفاقی است که نمی توان در لیگ‌های دیگر دید.

بازیکنان لسترسیتی هم برای نخستین بار قهرمان لیگ انگلستان می شدند اما چنان موقر و با دیسیپلین جشن قهرمانی را برگزار کردند که در باور نمی گنجد.

شب گذشته هم ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد. اما این بار هم با وجود برگزاری جشن نسبتا باشکوه، بازیکنان گذشت لازم را نداشتند و در گرفتن جام از دست یکدیگر کمی شتاب می کردند. این در حالی است که شب قبل از آن همه دیدند که رئالی ها چگونه معتبرترین جام فوتبال جهان را با گشاده دستی در اختیار هم می‌گذاشتند.

به نظر می رسد در این خصوص باشگاه ها باید وارد عمل شوند و به برای بازیکنان خود برنامه ریزی کنند. اکنون سوال این است که آیا مانور برنده شدن جام اصلا برگزار می شود؟ بازیکنان باید طبق برنامه در مراسم حضور داشته باشند و با یک زمان سنجی بجا، جام را دست به دست کنند و کشیدن در کار نباشد. به عبارت بهتر، از قبل باید مشخص شود به عنوان مثال نفر بعدی قاسم حدادی فر چه کسی باید باشد و نفر بعدی مهدی رجب زاده چه کسی. اصلا باید در این خصوص چینش صورت بگیرد تا به این مشکلات برنخوریم.

به هر حال با توجه به تصویربرداری خوب رقابت جام حذفی و نیز مراسم باشکوهی که برگزار شد، لازم است که خود باشگاه ها هم همت کنند و آداب برپایی جشن را به جا بیاورند.

کد N1276452

وبگردی