آفتاب

وقتی پیام‌های بازرگانی از همه چیز مهم‌تر است/گاف‌های تلویزیون در دو فینال حساس

وقتی پیام‌های بازرگانی از همه چیز مهم‌تر است/گاف‌های تلویزیون در دو فینال حساس

پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال داخلی و خارجی همچنان دارای نواقصی است که باعث دلخوری مخاطبان شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شنبه شب گذشته فینال لیگ قهرمانان اروپا به عنوان حساس‌ترین بازی باشگاهی فوتبال جهان، بعد از 120 دقیقه تلاش دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به ضربات پنالتی کشیده شد تا استرس هواداران دو تیم در تمام دنیا به اوج خود برسد. البته این استرس برای هواداران ایرانی که بازی را از طریق شبکه سوم سیما تماشا می‌کردند، به واسطه پخش نشدن ضربه پنالتی تعیین کننده کریستیانو رونالدو بیشتر از بقیه بود. اتفاقی که البته معلوم نشد به چه دلیل رخ داد و در حالی که همه منتظر بودند تا ببینند ضربه پنالتی آخر رئال مادرید چطور سرنوشت قهرمان اروپا را مشخص می‌کند، به یکباره تصویر به صورت آهسته پخش شد و بعد از چند ثانیه در شرایطی که کسی گل شدن پنالتی رونالدو را ندیده بود، با پخش تصاویر خوشحالی بازیکنان رئال مادرید مشخص شد کهکشانی‌ها برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شده‌اند.

در بحث پخش مسابقات داخلی هم اما تلویزیون همچنان بر رویه گذشته خود اصرار دارد و همانطور که بارها شاهد بودیم، شب گذشته در حالی که نیمه دوم دیدار فینال جام حذفی، در حدود یک دقیقه از شروع آن می‌گذشت، تلویزیون همچنان به پخش پیام‌های بازرگانی اصرار داشت و این موجب شد تا هواداران استقلال و ذوب‌آهن نیمه دوم را از دقیقه 46 تماشا کنند.

پخش تبلیغات بازرگانی در بین دو نیمه فوتبال البته کاری عادی در تمام دنیا محسوب می‌شود، اما اینکه حجم آگهی‌ها به حدی باشد که بخشی از زمان پخش بازی را، ولو چند ثانیه برای مخاطبان تلویزیونی تحت تاثیر قرار بدهد، اتفاقی است که فقط در ایران شاهد آن هستیم.

 البته از آنجایی که برعکس تمام کشورهای دنیا، در ایران به واسطه وجود موانع قانونی دست و پا گیر و سمبه پر زور صدا و سیما نسبت به فوتبال، حق واجب فوتبال برای دریافت حق پخش تلویزیونی رعایت و پرداخت نمی‌شود، نباید هم توقع داشت مدیران مسئول نسبت به بهبود پخش تصاویر مسابقات فوتبال داخلی و خارجی اقدام کنند. مدیرانی که هیچ‌گاه صدای اعتراض فوتبالدوستان را نشنیده و یا نخواسته‌اند که بشنوند.

 

کد N1275665

وبگردی