آفتاب

برترین های چهارمین ایده بازار عمومی معرفی شدند

برترین های چهارمین ایده بازار عمومی معرفی شدند

تهران- ایرنا- چهارمین رویداد ایده بازار عمومی با رقابت صاحبان 9 طرح برتر و انتخاب و معرفی سه طرح از میان برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مراسم پایانی چهارمین ایده بازار عمومی، شامگاه یکشنبه با حضور هیات داوران، دانشگاهیان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
در این مراسم، حسین حشمتی با ارائه طرح 'درپوش ایمن نیدل سرنگ'، غلامعباس خوشبویی با طرح 'شبیه ساز نیروی وزن در تصویربرداری پزشکی'، مهدی مومنی با طرح 'الکترونیک ابزار متغیّر با قطر پیچ و سرعت اتوماتیک'، مسعود نادی با 'تولید دستگاه هولتر مانیتورینگ قلب'، نوذر نوذری با طرح 'فیلتر دیسکی با استفاده از لوح فشرده برای تصفیه آب گل آلود برای آبیاری قطره ای' و سیدسعید طباطبائی با 'دستگاه سنجش میزان ارزش غذایی مصرفی' حضور داشتند.
فرید ملک احمدی با 'آچار بکس خورشیدی'، امیرحسین خلیلیان پور با طرح 'استفاده از بلوک های فوم پلی اتیلن در دال' و رسول کاشفی با 'طراحی و تولید نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تکنولوژی آیبیکن (iBeacon)' نیز از دیگر رقابت کنندگان این رویداد بودند که موفق شدند به ترتیب رتبه های اول تا سوم ایده های برتر را به دست آورند.
دبیر چهارمین ایده بازار عمومی کشور در مورد روند برگزاری این رویداد به خبرنگار علمی ایرنا گفت: ایده بازارها در دو دسته عمومی و تخصصی برگزار می شوند که در ایده بازار عمومی، افراد باید ایده خود برای راه اندازی کسب و کار در حوزه های مختلف را مطرح می کنند و البته سه شرط اصلی شامل مدت زمان بازگشت سرمایه، میزان سودآوری و همچنین دانش بنیان بودن طرح برای آنها درنظرگرفته می شود.
به گفته امیر رضوانی، در ایده بازارهای تخصصی، ایده های افراد باید در زمینه مشخص شده ارائه شود که می تواند یکی از حوزه های علمی و فناوری همچون صنایع، مهندسی پزشکی یا کشاورزی و دیگر زمینه ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: حدود 100 طرح از سراسر کشور و با موضوعات متنوعی از جمله پزشکی، ابزار پزشکی، صنایع، فناوری اطلاعات، مکانیک، مهندسی برق، شیمی، پلیمر و حتی علوم انسانی به دبیرخانه چهارمین ایده بازار عمومی ارسال شد؛ هیات داوران، 20 ایده را در مرحله اول انتخاب کرد که دوره ها و کارگاه های آموزشی برای آنها تدارک یافت و در نهایت 9 طرح برای حضور در رقابت نهایی انتخاب شدند.
هر یک از صاحبان این 9 ایده، در حضور هیات داوران، دانشجویان، استادان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به مدت 6 دقیقه به معرفی طرح خود پرداختند که 6 دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ حاضران در رویداد و همچنین 8 دقیقه برای طرح سوالات هیات داوران و پاسخ صاحب ایده درنظرگرفته شده بود.
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، به فعلیت درآوردن ایده های جوانان خلاق و مبتکر از طریق جلب همکاری سرمایه داران و ایجاد ارزش افزوده برای کشور و قطع وابستگی از فناوری های خارجی از جمله اهداف برگزاری ایده بازارها است.
علمی**1055**1834
کد N1275465

وبگردی